Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
"Ljussken" i Photoshop: hur göra?
- Trådstartare lastrand
- Start datum
Ventileit
Aktiv medlem
När jag gjort liknande så har jag skapat en massa olika lager i vitt med olika grader av "Gaussian Blur" på, På dessa lager har jag sedan använt mig av olika "Layer Styles" så som "Color Dodge" osv.
Sedan har jag även ändrat färg på vissa av dessa blurrade lager för att uppnå de olika färgtonerna i topparna på dom olika ljusskenen.
På ditt bildexempel har han/hon även använt sig av "Smudge Tool" för att få dom taggiga ändarna på ljusskenet.
Bifogar ett exempel:
Originalbilden är en A4@300dpi.
Mvh.
Danne.
Sedan har jag även ändrat färg på vissa av dessa blurrade lager för att uppnå de olika färgtonerna i topparna på dom olika ljusskenen.
På ditt bildexempel har han/hon även använt sig av "Smudge Tool" för att få dom taggiga ändarna på ljusskenet.
Bifogar ett exempel:
Originalbilden är en A4@300dpi.
Mvh.
Danne.
Bilagor
Ventileit
Aktiv medlem
Annars kan du kolla här, finns säkert 1000 olika sätt att fixa det på...
http://www.google.se/search?hl=sv&q=+photoshop+tutorials+and++lightning+effect&btnG=Sök&meta=
http://www.google.se/search?hl=sv&q=+photoshop+tutorials+and++lightning+effect&btnG=Sök&meta=
lastrand
Avslutat medlemskap
Jo, jag har tidigare testat med att blurra en bunt vita former, men utöver att det kändes på tok för tidsödande så gav det ändå inte en effekt som jag var nöjd med.
Däremot finns det på nätet tuttar (...) som brukar kallas "Exploding text" eller liknande som resulterar i en likartad effekt. Har gjort en action av det och håller som bäst på med att experimentera med inställningarna. Med fria former istället för bokstäver kan man få resultat i stil med detta:
Däremot finns det på nätet tuttar (...) som brukar kallas "Exploding text" eller liknande som resulterar i en likartad effekt. Har gjort en action av det och håller som bäst på med att experimentera med inställningarna. Med fria former istället för bokstäver kan man få resultat i stil med detta:
Bilagor