Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lurad av tyskarna & nätet!

Produkter
(logga in för att koppla)

Fredde75

Medlem
Hej!

Som jag tidigare har skrivit så funderar jag på att köpa 350D från net2com.de
Nu undrar jag om någon vet vad som händer om det skulle vara någon lurejeri-firma, de vill att man betalar in i förväg, men det kanske man alltid måste när man handlar från tyskland, kan man på något sätt få hjälp i Sverige med pengarna tillbaka eller liknande när man beställer saker över internet. Företaget net2com.de har funnits i 3 år skrev de, om det nu kan vara något att gå efter, jag vet inte.
/fredde

Fredde75 skrev:
Hej!

Som jag tidigare har skrivit så funderar jag på att köpa 350D från net2com.de
Nu undrar jag om någon vet vad som händer om det skulle vara någon lurejeri-firma, de vill att man betalar in i förväg, men det kanske man alltid måste när man handlar från tyskland, kan man på något sätt få hjälp i Sverige med pengarna tillbaka eller liknande när man beställer saker över internet. Företaget net2com.de har funnits i 3 år skrev de, om det nu kan vara något att gå efter, jag vet inte.
/fredde
Känner inte till det företaget, men jag handlade med COD (Cash on Delivery, UPS) från www.ac-foto.de. Kan verkligen rekommendera den firman. 3 dagar tog det från det att ordern var lagd tills jag hade den i handen.

Re: Re: Lurad av tyskarna & nätet!

Scratchen skrev:
Känner inte till det företaget, men jag handlade med COD (Cash on Delivery, UPS) från www.ac-foto.de. Kan verkligen rekommendera den firman. 3 dagar tog det från det att ordern var lagd tills jag hade den i handen.
Jag har också handlat från AC-foto, med mycket goda erfarenheter. Kan klart rekommenderas.

[edit: de pratar engelska också...]

Omar skrev:
Hej

Fundera på http://stores.ebay.co.uk/UR-Galaxy-Ltd-Photo-Electronics

Av 5193 köpare så är 99.4% nöjda.

Mycket bra service, funkar bra. När de fått pengarna, tar det 2-3 dagar att få prylarna.

Tyvärr är garantin with 3 years worldwide professional lens warranty en Mach garanti och lagas i USA.

Ett litet problem med att beställa från HongKong är ju att man inte riktigt vet hur det blir med moms och tull. Har du RIKTIGT otur så kan du åka på att betala det och då blir priset helt annorlunda.

Det är det jag tycker är jobbigt.

Visst, en del skriver "gift", men jag undrar om Tullen inte kommit på det.

/Z

Omar skrev:
Hej

Tyvärr är garantin with 3 years worldwide professional lens warranty en Mach garanti och lagas i USA.

Det stämmer faktiskt inte. Mach kommer iofs från USA, men de har godkända ställen överallt i världen. Det är alltså inga problem att reparera i Sverige på Mach-garatin.

Hej

Vad bra, jag tolkade det på deras sida att man skulle skicka den till USA.

Vet du vem som lagar på MACH-garanti i Sverige, eller gör de flesta det?. Min lokala kameraverkstad gjorde inte det och hade aldrig sett en Mach-garanti för.

MVH

Omar

Saxat från macks sida:
http://www.mackcam.com/repairs_center.html

Repairs
International Service Center

If you are outside the United States and need to have your equipment serviced under your Mack Camera Extended warranty, please follow these instructions for obtaining service.

Repairs must be completed at a manufacturer authorized service center in your area.

1. Send an email to: International Service Center Request – [email protected]

* Provide your MACK Camera Extended Warranty number
* Briefly describe the problem you are experiencing with your equipment

2. Mack Camera will email an authorization number for the repair

3. You will recieve an estimate for the repair from the service center.
To avoid delay in having repairs approved, please forward the detailed estimate to our warranty department either by e-mail at [email protected] or fax at (973) 467-2590.

The estimate should include a detailed description of what will be repaired, including part numbers and the reason for the repair. YOU MUST HAVE MACK CAMERA APPROVAL ON ESTIMATES PRIOR TO ANY WORK BEING DONE.

Per the terms of the warranty, customers will be reimbursed for repairs on manufacturer defects only.

/Björn

Omar skrev:
Hej

Fundera på http://stores.ebay.co.uk/UR-Galaxy-Ltd-Photo-Electronics

Av 5193 köpare så är 99.4% nöjda.

Mycket bra service, funkar bra. När de fått pengarna, tar det 2-3 dagar att få prylarna.

Jag kollade på:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=30020&item=7533291231&tc=photo

Där kostade den 499:- som blir 3.856 SEK, inte illa, men vad kan det bli som man får betala i tull och moms, lönar det sig ändå?
/Fredde

Surfa tillbaka till sidan och studera priset en gång till, eller snarare den lilla krumeluren om anger valuta...

Priset är i pund, så 499 = ungefär 6700:-
eftersom den skickas från Hong Kong så tillkommer tull (0% på digitalkameror) och moms (25%).
Summa 8420:- ungefär

-- MW

Magnus W skrev:
Priset är i pund, så 499 = ungefär 6700:-
eftersom den skickas från Hong Kong så tillkommer tull (0% på digitalkameror) och moms (25%).
Summa 8420:- ungefär

-- MW

Glöm inte att man betalar moms med 25% på frakten också.

Jajamensan. Moms på hela klabbet.

Det är värt att kolla noggrannt på ebay.co.uk varifrån grejerna skickas. Ibland är det från Hong Kong och då tillkommer tull och moms.

-- MW

Hej

De som som jag känner som beställt därifrån har sluppit tull och moms, jag har sluppit, läs ovanstående länk och där det många som sluppit.

Det är klart beroende på hur leverantören skickar det.

Men det är ändå en chanstagning.

ANNONS
Götaplatsens Foto