Annons

Månadens bilder på väggen: hur?

Produkter
(logga in för att koppla)

perstromgren

Aktiv medlem
Jag saknar att vi inte har några egna bilder på väggarna därhemma. En idé är att avsätta en väggyta i hallen där vi sätter upp egna bilder, som byts ut då och då. Hur gör man montering enklast så att det är enkelt att byta?

Jag tänker mig att vi skickar efter 18x24 eller 20x30 från Crimson lite nu och då och byter ut bilderna.

Hur montera? Hur hänga? Enkelt och snyggt ska det vara; men nålar på korktavla går bort! :)

Per.

PS. Min första idé var en list att ställa "tavlor" på, men jag vet inte var man får tag i detta; vare sig list eller ramar.
 

Upaflash

Aktiv medlem
Jag saknar att vi inte har några egna bilder på väggarna därhemma. En idé är att avsätta en väggyta i hallen där vi sätter upp egna bilder, som byts ut då och då. Hur gör man montering enklast så att det är enkelt att byta?

Jag tänker mig att vi skickar efter 18x24 eller 20x30 från Crimson lite nu och då och byter ut bilderna.

Hur montera? Hur hänga? Enkelt och snyggt ska det vara; men nålar på korktavla går bort! :)

Per.

PS. Min första idé var en list att ställa "tavlor" på, men jag vet inte var man får tag i detta; vare sig list eller ramar.
Vi kör med tavellister hemma och vanliga Ribba ramar i olika storlek från IKEA:

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50152595/
 

MattiasBredberg

Aktiv medlem
Jag saknar att vi inte har några egna bilder på väggarna därhemma. En idé är att avsätta en väggyta i hallen där vi sätter upp egna bilder, som byts ut då och då. Hur gör man montering enklast så att det är enkelt att byta?

Jag tänker mig att vi skickar efter 18x24 eller 20x30 från Crimson lite nu och då och byter ut bilderna.

Hur montera? Hur hänga? Enkelt och snyggt ska det vara; men nålar på korktavla går bort! :)

Per.

PS. Min första idé var en list att ställa "tavlor" på, men jag vet inte var man får tag i detta; vare sig list eller ramar.
Varför inte helt enkelt digital fotoram. Det blir väl väldigt enkelt att byta och de finns ju i alla former och storlekar.
 

perstromgren

Aktiv medlem
Varför inte helt enkelt digital fotoram. Det blir väl väldigt enkelt att byta och de finns ju i alla former och storlekar.
De jag har sett har varit väldigt trista. Bildväxlingar som ser ut som stryk och bildkvalitet som inte är mycket bättre. Bläddringen förtar en del av tjusningen, tycker jag.

Bra idé, men inte för oss!

IKEA, here I come! Tack för tipsen!

Per.
 

Ledhoem

Medlem
"Hur hänga?"
Häng inte bilderna för högt.
Tavlor etc ska hänga på en såpass låg höjd att de va ska lätta att betrakta när man sitter ner. Detta för att det helt enkelt är den vanligaste betraktningsvinkeln i hemmet. ;)
 
ANNONS