Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Maxtor..
- Trådstartare gunte
- Start datum
hasse lundberg
Aktiv medlem
Nog har du haft diabilder som fastnat i projektor!gunte skrev:
Det digitala liknar mer och mer ett stort jävla skämt..den externa Maxtorsopan står bara och blinkar och det går inte att hitta den.Har varit igång i 4-5 backupper och är så gott som ny.Vad kan ha hänt ??
Har dock aldrig varit med om att ett diamagasin gått i baklås
/Gunte..
Det var bättre förr....
P.R.
Aktiv medlem
Du kanske kör Windows XP och har installerat uppdateringen KB898461? Det fick åtminstone min Firewire-anslutna externa WD-disk att försvinna så jag var tvungen att göra en systemåterställning för att den skulle komma tillbaka. Har inte orkat rota vidare i problemet...gunte skrev:
..den externa Maxtorsopan står bara och blinkar och det går inte att hitta den.Har varit igång i 4-5 backupper och är så gott som ny.Vad kan ha hänt ??
pjalmbrant
Medlem
Hej jag hade stora bekymmer med min maxtor tidigare hade ju som många andra gjort backupper till den externa, ock då kändes det ju bra ,så långt allt bra , tills jag skulle använda den nästa gång ett par månader senare , min dator kände inte av den , ibland så hittade den igen den men då angav den, kapasitet 0 Gig anv utr 0 gig osv för att nästa gång inte hitta igen den , ganska störd över min "säkra" backup så satt en granne här ock det vart på tal om "skrotet" som jag köpt ett halvår tidigare , de visade sig att han hade två stycken på sitt jobb ock hade alldrig haft ett problem . det visade sig att han aldrig hade installerat programvaran som följde med utan bara stoppat i usb kabeln ,åt fanders med kaffedrickandet, till datorn och avinstallera maxtors programvara ,och ... alla problem ur världen , min maxtor har sen dess fungerat helt klanderfritt ,vet inte om det har nått med ditt problem att göra men det kan ju vara värt att prova . hoppas det löser sig för dig . Mvh Patrik
Jag tror också programvaran kan ställa till det. På min stationära kunde den trilskas en del och där hade jag installerat programmet och körde den på FW.
På min bärbara petade jag bara in USB-kabeln och körde utan problem.
Nu har jag ny stationär, bara in med FW (bättre än USB tycker jag) och den går klockrent. Utan Maxtors program.
På min bärbara petade jag bara in USB-kabeln och körde utan problem.
Nu har jag ny stationär, bara in med FW (bättre än USB tycker jag) och den går klockrent. Utan Maxtors program.
Jeppe
Aktiv medlem
gunte skrev:
vafan dåtre bilder i sekunden ska du väl hinna med,hehehe...
Jag kör ju 8,3 i sekunden numera... Men det är ju ändå bara en som blir bra ;p
Det är illa det här med hårddiskar..
Har själv en LaCie 250GB som fallerat och fick bytat ut den..jobbigt om man behöver ta backup på backupen..
Du har förstås prövat att ta ut kablen, starta datorn och sätta i kablen.. och se om maskinen hittar den?
Kan du se disken i diskhanteraren? (Kontrollpanelen>Administrationsverktyg>Datorhantering>Diskhantering)
in2kma
Aktiv medlem
gunte skrev:
den externa Maxtorsopan står bara och blinkar
Har själv alltid varit djupt misstänksam mot externa lagringsenheter, långsamt långsamt. Disken inuti din usb anslutna enhet torde väl ända vara en IDE disk. Varför inte montera ur den ur lådan och ansluta den som en secondary master eller primary/secondary slave. Funkar det så är det själva lådan som är kass. Funkar det inte så är det själva disken som är kass.
Bilagor