Annons

Medlemsbrevet i textformat

Produkter
(logga in för att koppla)

PMD

Aktiv medlem
Under fliken "Utskick" i "Redigera din medlemsprofil" påstås att man ska kunna välja att få medlemsbrevet i textformat, men de enda två alternativ som syns i popupmenyn är "HTML-format" och "Inget brev tack".

Jag kör Firefox 3.0.5 under Windows Vista Business Service Pack 1.

Stämmer. Det är fel information där. Vi skickar ingen textversion längre. Skall justera den texten.

Även i slutet av utskicken står det att man kan få dem i textformat, så det kanske vore bra att ändra där med.

Jag tycker att det är lite synd att man inte kan få det i textformat.

Fixar det. Det var så ytterst få som valt txt format så därför har vi tagit bort alternativet.

Tack för feedback.

Jag tycker att det är lite synd att man inte kan få det i textformat.

Håller med om det. Jag läser min epost på många olika datorer anslutna med varierande bandbredd och har därför stängt av visningen av bilder mm. Även om Fotosidans nyhetsbrev inte blir helt oläsligt i textläge (det finns många värre nyhetsbrev där man t ex lägger in text i bilder) så är det lite irriterande att se de trasiga länkarna och det allmänt skräpiga utseendet (html-taggar).

Det borde väl inte vara så svårt att automatiskt bädda in en textversion i samma meddelande så att det visas för dem som har slagit av html-visning? Och naturligtvis bör man även i fortsättningen skicka med en länk till ett ställe där man kan se brevet i all sin html-glans om/när man vill det.

/Staffan

Det är ett medvetet val. Vi har tagit beslutet för att det är så få som angett att de vill ha txt format.

Html länk skall vi se till att trycka in i brevet.

Det är ett medvetet val att inte erbjuda txtformat i nyhetsbrevet.

Det är ett misstag att informationen finns kvar i slutet av nyhetsbrev och i profilen. Det skall vi fixa.

ANNONS
Götaplatsens Foto