Annons

minneskort till 5d?

Produkter
(logga in för att koppla)

mange78

Aktiv medlem
Tjena!

Ska beställa minne till en 5d. Tittade på Sandisks minnen, men de ligger ju ganska högt i pris. Tittade då på detta minne. Två sådana ger alltså nästan dubbel kapacitet för samma pengar gentemot Sandisk. Är det nån som har erfarenhet av Twinmos minnen?

De har inte fått så bra betyg i Rob Galbraiths prestandatester (snabbast överst i listan):

http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-8198

För övrigt är det min personliga åsikt att det är mindre risk för problem om man håller sig till de "bästa" tillverkarna. SanDisk och Lexar är pålitliga. Jag har satsat på Lexar när det gäller CF-kort och har för närvarande fyra kort igång, inget har någonsin krånglat.

mange78 skrev:
Ingen som känner till Twinmos minnen?

Jag är NOGA med minnen, och har kört med TwinMOS i snart ett år.

Dom fungerar klockrent, är snabba, och håller en hög kvalité, alldeles oavsett vad andra säger.

Peter.H skrev:
Dom fungerar klockrent, är snabba, och håller en hög kvalité, alldeles oavsett vad andra säger.
Jag hoppas att du inte inkluderade mig, jag har inte yttrat mig om kvaliteten, den vet jag inget om. Jag refererade bara till en mätning av prestanda i Canon EOS 5D, där skrivhastigheten har mätts till 3,9 Mbit/s mot ca 7 Mbit/s för de snabbaste korten (CR2).

steinick skrev:
Jag hoppas att du inte inkluderade mig, jag har inte yttrat mig om kvaliteten, den vet jag inget om. Jag refererade bara till en mätning av prestanda i Canon EOS 5D, där skrivhastigheten har mätts till 3,9 Mbit/s mot ca 7 Mbit/s för de snabbaste korten (CR2).

Man skall inte lita blint på s.k "prestanda tester". Jag kör mina 70x och 140x TwinMOS i min Mark II N. Iof är bildfilerna enormt mycket större i 5D, men det kommer att fungera ypperligt. O Nej, jag refererade inte till dig specifikt :)

Tänkte nog ta ett dyrare Sandisk för att vara garderad under lite mer extrema förhållanden och sen ett billigare för mer "vanliga" dagar.

Tack för era svar, får se vad det blir till slut.

Det blev Sandisks UltraII till slut. 860 spänn för 2gb hittade jag, tycker det var ett rätt bra pris.

kör lexar och microdia, det sistnämda utklassar typ alla i skriv och åtkomstprestanda, hur säkert det är vet jag inte :)

TwinMOS är säkert ett bra märke, dom gör ju prestanda minnen till datorer mm.

kent.

ANNONS