Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
minneskort till 5d?
- Trådstartare mange78
- Start datum
steinick
Aktiv medlem
De har inte fått så bra betyg i Rob Galbraiths prestandatester (snabbast överst i listan):
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-8198
För övrigt är det min personliga åsikt att det är mindre risk för problem om man håller sig till de "bästa" tillverkarna. SanDisk och Lexar är pålitliga. Jag har satsat på Lexar när det gäller CF-kort och har för närvarande fyra kort igång, inget har någonsin krånglat.
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-8198
För övrigt är det min personliga åsikt att det är mindre risk för problem om man håller sig till de "bästa" tillverkarna. SanDisk och Lexar är pålitliga. Jag har satsat på Lexar när det gäller CF-kort och har för närvarande fyra kort igång, inget har någonsin krånglat.
Peter.H
Aktiv medlem
mange78 skrev:
Ingen som känner till Twinmos minnen?
Jag är NOGA med minnen, och har kört med TwinMOS i snart ett år.
Dom fungerar klockrent, är snabba, och håller en hög kvalité, alldeles oavsett vad andra säger.
steinick
Aktiv medlem
Jag hoppas att du inte inkluderade mig, jag har inte yttrat mig om kvaliteten, den vet jag inget om. Jag refererade bara till en mätning av prestanda i Canon EOS 5D, där skrivhastigheten har mätts till 3,9 Mbit/s mot ca 7 Mbit/s för de snabbaste korten (CR2).Peter.H skrev:
Dom fungerar klockrent, är snabba, och håller en hög kvalité, alldeles oavsett vad andra säger.
Peter.H
Aktiv medlem
steinick skrev:
Jag hoppas att du inte inkluderade mig, jag har inte yttrat mig om kvaliteten, den vet jag inget om. Jag refererade bara till en mätning av prestanda i Canon EOS 5D, där skrivhastigheten har mätts till 3,9 Mbit/s mot ca 7 Mbit/s för de snabbaste korten (CR2).
Man skall inte lita blint på s.k "prestanda tester". Jag kör mina 70x och 140x TwinMOS i min Mark II N. Iof är bildfilerna enormt mycket större i 5D, men det kommer att fungera ypperligt. O Nej, jag refererade inte till dig specifikt
steinick
Aktiv medlem
Helt rätt, jag gav referensen till Magnus så att han kan värdera resultaten själv.Peter.H skrev:
Man skall inte lita blint på s.k "prestanda tester".