Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Minolta srt101
- Trådstartare katext
- Start datum
katext
Medlem
Ojdå det var inte mycket.
Vet inte om det förändrar något om jag skriver att nyskick verkligen är nyskick och att det antagligen bara är en film taget med den.
Hon fick den av sin pappa men varken hon eller han hade något intresse av fotografering.
Jag köper nog den av henne, det verkar vara en välbyggd kamera.
//Kjell
Vet inte om det förändrar något om jag skriver att nyskick verkligen är nyskick och att det antagligen bara är en film taget med den.
Hon fick den av sin pappa men varken hon eller han hade något intresse av fotografering.
Jag köper nog den av henne, det verkar vara en välbyggd kamera.
//Kjell
Om den verkligen är i nyskick så kan den ju kanske vara intressant för en samlare. Problemet är dock sannolikt att den marknaden är mättad, SR-T 101 var ju en ganska vanlig kamera. Hör med LP-foto.
De bjöd 300 kr för min för massa år sen, innan det digitala dödade marknaden för analoga kameror. Men den var ju inte heller i samlarskick förstås.
De bjöd 300 kr för min för massa år sen, innan det digitala dödade marknaden för analoga kameror. Men den var ju inte heller i samlarskick förstås.
Urr
Aktiv medlem
Den kameran bör ni behålla. Nästan outslitlig, mekanisk slutare. Behöver endast batteri till ljusmätaren. Mycket robust byggd. Det finns gott om beg objektiv som passar. Men som sagt mycket lågt andrahandsvärde.Just den modellen kom 1966 vill jag minnas. Den första spegelreflexen som mätte ljuset genom objektivet utan att man var tvungen att blända ner till arbetsbländare. Ersattes på 70-talet av 101b.
Benganbus
Aktiv medlem
katext skrev:
Min fästmö tänker sälja sin Minolta srt101
Den är i nyskick trots dess höga ålder ca: 25 år
Hon ber mig kolla upp värdet och var gör man det bättre än här.
Är det någon som har en aning??
//Kjell
http://homepage.mac.com/mattdenton/photo/cameras/minolta_srt101.html
Finns säkert fler länkar..
/B
Ps.
Tror jag sett utropspris på en 500:- på LP.
Vet inte vad den gått för.
Bättre att behålla och använda!