photomicke
Aktiv medlem
Är det någon som har en bra lösning för att ladda batteriern till Nikon D3 mobilt med 12 volt I bilen så har jag en 220 omvandlare från 12 volt men på Snöskoter så funkar inte detta.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Varför fungerar det inte?photomicke skrev:
Är det någon som har en bra lösning för att ladda batteriern till Nikon D3 mobilt med 12 volt I bilen så har jag en 220 omvandlare från 12 volt men på Snöskoter så funkar inte detta.
Hur mycket drar laddaren?photomicke skrev:
snöskoter har för klent batteri för att orka driva 220 omvadlaren
Makten skrev:
Snöskotrar har väl 6-voltsbatterier? Kanske där problemet ligger. Det torde inte vara några problem att fixa en lösning för laddning oavsett, men det kanske kräver lite pillande. I en vanlig laddare ska ju väggspänningen likriktas och tas ner till nånstans under 10 Volt, så bilbatteri rakt av med ström- och spänningsbegränsning lär vara en baggis att fixa. Från 6 Volt och uppåt vete fan hur man gör däremot.
Jag är nog blind! Skulle du kunna länka eller skicka ett meddelande till mig med länken. Hittar till andra men inte till EN-EL4a.Cyberfoto har laddare med 12 V in!
Flera tredjepartstillverkare gör "universalladdare" som nog ska passa dina batterier också.
Tyvärr är cyberphoto helt hopplösa att länka till, men kolla på D3> tillbehör> Laddare så finns den där. Dörr 100/220 V med billaddare eller liknande heter den, till EN-EL4