Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Modernt?
- Trådstartare Madeliene
- Start datum
Sätter du den på ett stativ och plåtar på 1/4 sekund får du väl motsvarande prestation ur en engångskamera med tanke på den rörliga massan hos spegel och slutare ;-)
I övrigt är det ju omöjligt att till rimligt pris hitta något digitalt som matchar, speciellt när det gäller de större mellisvarianterna som 6x7.
Däremot finns det ju gott om digitala kameror som ger bra resultat. Om det är tillräckligt bra beror ju lite på vad man skall göra med bilderna.
I övrigt är det ju omöjligt att till rimligt pris hitta något digitalt som matchar, speciellt när det gäller de större mellisvarianterna som 6x7.
Däremot finns det ju gott om digitala kameror som ger bra resultat. Om det är tillräckligt bra beror ju lite på vad man skall göra med bilderna.
snap
Aktiv medlem
När jag körde med pentax 6x7 så tog jag många bilder på frihand på 1/15 dels sekund som var skarpa.Däremot låter spegeln en hel del så i början var man orolig o tänkte det kan aldrig bli skarpt.
Ska man ha likvärdig bildkvalite så tycker jag att 1ds m 2 Canon är rätt nära.5D är också väligt bra bildkvalite speciellt om du använder högre iso.
Däremot har jag aldrig haft någon optik som är lika bra i motljus som pentax 6x7 vidvinkel 55.
Ska man ha likvärdig bildkvalite så tycker jag att 1ds m 2 Canon är rätt nära.5D är också väligt bra bildkvalite speciellt om du använder högre iso.
Däremot har jag aldrig haft någon optik som är lika bra i motljus som pentax 6x7 vidvinkel 55.
Pupillen
Aktiv medlem
Kortaste synktid är 1/30 s, så ridån rör sig med lugn och värdighetjimh skrev:
Är det inte så att till och med slutarens rörelse är så aggressiv i Pentaxen att den kan ge skakningsoskärpa? Jaja, strunt samma. Det var bara en liten sidokommentar.