Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
När kan PS CS5 köpas?
- Trådstartare laibach
- Start datum
Dockland
Avslutat medlemskap
matlep
Aktiv medlem
Är inte så säker på det. CS5 lanseras den 12/4 men jag skulle gissa att den kommer senare. Adobe har ju vart duktiga på att släppa beta-versioner av nya program, men ingen beta har ju kommit för CS5 ännu.
I bästa fall skulle jag gissa på en månad, i sämsta fall till hösten. Men jag kan ju ha helt fel också ;D
Torparfarsan
Avslutat medlemskap
Det har väl inte undgått många att Photoshop CS5 sjösätts den 12 april.
Men när kommer den att kunna köpas/levereras i engelsk version? Är det from den 12 april eller har det tidigare varit så att leveranserna börjar senare än själva "släppet"? Någon som vet?
Varför inte kontakta Adobe och ställa frågan till dem? De bör ju rimligtvis ha en viss aning om när Photoshop CS5 börjar säljas.
matlep
Aktiv medlem
Varför inte kontakta Adobe och ställa frågan till dem? De bör ju rimligtvis ha en viss aning om när Photoshop CS5 börjar säljas.
Dom kommer inte säga PIP innan den 12 april och då vet vi ju alla redan.
wfrank
Aktiv medlem
Någon som kan uttala sig om de förväntade skillnaderna? Jag såg en film om "content aware editing" som visade lite lagom spännande plåsterpenselarbeten. Kanske cool, men ljummet intresse från min sida som ett skäl för byte från CS4 (har en CS3 på annan dator också, och gillar CS4's interface med lagerredigeringspaletten bättre - men eg. inte så att det skulle räckt för att motivera byte).
Har en 64 bitars processor (och CS4 64bits), har sett ett rykte om att "fler filter i CS5 ska vara 64 bits". Någons relevans i det, och ärligt talat, någon reell skillnad?
Har en 64 bitars processor (och CS4 64bits), har sett ett rykte om att "fler filter i CS5 ska vara 64 bits". Någons relevans i det, och ärligt talat, någon reell skillnad?
rcjd
Avslutat medlemskap
Har jag förstått det hela rätt så ska brusreduceringsmekanismen vara bättre också samt en "warp"-funktion vara tillagd som gör det enklare att rotera kroppar (människor, huskroppar etc) etc.
Nackdelen med 64-bit är att viktiga plug in från Nik inte stödjer cs i 64-bitversionen.
Nackdelen med 64-bit är att viktiga plug in från Nik inte stödjer cs i 64-bitversionen.
wfrank
Aktiv medlem
Ok tack för info.
Men hmm, har problem med några äldre plugins i CS4 64bits som funkar fint i CS3, kan det vara samma sak som strular där!?
Har man 64-bitars installerar man samtidigt (vare sig man vill eller inte?) 32-bitarsvarianten. Ska man alltså installera plugins i den, det låter ju minst sagt lite efterblivet.... :-(
(ursäkta lite OT här)
Men hmm, har problem med några äldre plugins i CS4 64bits som funkar fint i CS3, kan det vara samma sak som strular där!?
Har man 64-bitars installerar man samtidigt (vare sig man vill eller inte?) 32-bitarsvarianten. Ska man alltså installera plugins i den, det låter ju minst sagt lite efterblivet.... :-(
(ursäkta lite OT här)
rcjd
Avslutat medlemskap
Ok tack för info.
Så här skriver Nik själva på sin hemsida:
At this time, Nik Software products are not compatible with the 64-bit version of Photoshop CS4 on a Windows 64-bit operating system. While native 64-bit support is being considered, current Nik Software products (Dfine 2.0, Viveza 2, Color Efex Pro 3.0, Silver Efex Pro, and Sharpener Pro 3.0) will work in the 32-bit version of Photoshop CS4 that is available with all installations of CS4 on 64-bit operating systems. Click here to find out how to install them into the 32-bit version of Photoshop CS4.
Dockland
Avslutat medlemskap
Jag ringde och frågade, men precis som någon redan svarat så hänvisade de till att ringa på måndag igen. De kunde/ville inte tala om någonting angående släpp eller när den går att köpa/ladda ned från deras Adobe shop.
Vi får tålmodigt vänta några dagar till.
matlep
Aktiv medlem
I bästa fall skulle jag gissa på en månad, i sämsta fall till hösten. Men jag kan ju ha helt fel också ;D
Jag citerar mig själv
http://www.adobe.com/aboutadobe/pressroom/pressreleases/201004/041210AdobePhotoshopCS5.html
FotoMattias
Medlem
Photoshop CS5 kommer att komma ut någon gång i början av Maj. Kan säga det är riktigt grymt ! Finns en del häftiga nya verktyg t.ex som CAF (Content Aware Fill). Ett verktyg som gör det mycket lättare att klona bort saker.
Dockland
Avslutat medlemskap
Jag har precis köpt och installerat Photoshop CS5. Kör så det ryker!![]()
Congrats! Berätta gärna hur det känns. Hastighet, funktioner och liknande. Vore kul att höra.