Annons

När kom EF17-40 ut på marknaden??

Produkter
(logga in för att koppla)

maerklund

Aktiv medlem
En snabb fråga som kanske kan få ett snabbt svar?
Har den funnits på marknaden längre än ett-två år?
Jag ska gå och hämta ut gluggen efter justering av AF och har tyvärr sumpat köpekvittot, den är bara tre månader gammal. Kan jag hävda garanti utan kvitto (om den inte är alltför gammal på marknaden)?

Nej, den kom efter EOS 10D, som i sin tur kom ut i början av 2003. Till Sverige kom 17-40 inte förrens i juli 2003 har jag för mig.

Tack för snabba svar!
Nån som har en känlsa för garantifrågan då? Dvs godtas argumentet att den så ny så jag borde få garantirep även utan kvitto (den kan ju inte vara äldre än två år)?
Ingen katastrof om inte, det skulle kosta 400 spänn...

maerklund skrev:
Tack för snabba svar!
Nån som har en känlsa för garantifrågan då? Dvs godtas argumentet att den så ny så jag borde få garantirep även utan kvitto (den kan ju inte vara äldre än två år)?
Ingen katastrof om inte, det skulle kosta 400 spänn...
Det hänger väl helt enkelt på hur "snälla" de är..det är ju bara att fråga :)

Aviator skrev:
Det rätta svaret lyder (förhoppningsvis): Maj 2003

I alla fall enligt http://www.canon.com/camera-museum/camera/lens/f_lens.html och jag kan nästan garantera att denna sida har den rätta informationen
Aha...men den presenterades iaf tidigare (PMA mässan i februari).

Senast ändrad:
Men jag tror inte att det var så många som fick köpa den då... De flesta har nog säkert garanti från tidigast majmånad, vilket Peter från början funderade på. Men du har helt rätt, den presenterades i feb.

Resultatrapport:
Jag kunde åberopa garanti och det kostade mej inget, jag visade bara upp Canons USA/världsgaranti-sedel (inget köpekvitto tillgängligt som visade köpdatum men objektivet släpptes ju för inte så länge sen, som diskuterats fram ovan)!
Ett praktikfall på att Canons världsgaranti gäller på objektiv som är köpta i USA.
/Peter

ANNONS
Götaplatsens Foto