Annons

När kommer efterföljaren till 20D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Martin F

Aktiv medlem
När brukar Canon släppa sina nya kameror?

Har det ryktats om nån efterföljare till 20D? 350D är väl för ny för att ha en efterföljare på gång antar jag.

Lutar lite åt att köpa en 350D, men om en efterföljare till 20D är nära förestående kanske priset på 20D sjunker. Det är ju en sån jag egentligen vill ha (pga 5 bilder/sek).

Svårt att köpa sin första digitala systemare... kanske bäst att fortsätta med dia ett tag till :)

Jag har läst någonstans här i forumet om att den skulle komma nån gång i februari, men ingen vet ju än så länge inte hur den kommer bli.

Nåja... Jag skulle snarare säga att ingen utanför Canons utvecklingsteam och ledning vet OM det kommer någon överhuvudtaget. Att folk spekular i diverse forum är inte samma sak som att det kommer någonting.

--jalle

feskarn skrev:
Jag har läst någonstans här i forumet om att den skulle komma nån gång i februari, men ingen vet ju än så länge inte hur den kommer bli.

JalleS skrev:
Nåja... Jag skulle snarare säga att ingen utanför Canons utvecklingsteam och ledning vet OM det kommer någon överhuvudtaget. Att folk spekular i diverse forum är inte samma sak som att det kommer någonting.

--jalle

Naturligtvis kommer 20D att ersättas av en annan kamera.
Frågan är NÄR och DET är det bara Canon som vet.
Vi andra kan bara komma med mer eller mindre bra gissningar.

Nikon kommer att komma med en ersättare till D100 snart och rimligen kommer Canon att kontra med en "ny" 20D inte långt efter det.

Mjooo... men jag undrar med vad... Tror inte att de kommer lämna ef-s iaf... Så sensorstorleken måste vara samma...

Om man kollar på deras produkcykel så är det i februari den ska komma...

Vårvintern är ju bara en gissning men en kvalificerad sådan, om man ser till de tidigare modellerna. Och jag måste hålla med Daniel. Det är klart att det kommer en ersättare. Om inte Canon går i konkurs förstås, men det ter sig osannolikt... De kör sannolikt vidare med de segment de har nu, dvs en allemanskamera, en mera avancerad modell och två proffshus. De har satsat mycket på EF-S, så att sensorstorleken kommer att leva kvar under många år framöver ter sig högst sannolikt.

Klart du ska köpa den nu!

/Pontus

Jo, visst är jag sugen på att köpa den redan nu, men jag är så jäkla kluven. Jag tycker att det är skitkul att fota dia och en DSLR ger mig egentligen inget som inte dia kan ge förutom att jag får bilderna direkt och att det inte kostar mer för att jag fotar mer.

Framförallt vid macrofoto och sånt vore det gött att kunna dra iväg en 30-40 bilder för att vara säker på att få nån som är skarp. Fotar jag dia blir det väl 4-5 bilder på samma motiv innan snålheten sätter in.

Just det ja, att kunna dra upp ISO vore ju trevligt också... suck. Varför är man inte gjord av pengar? :)

Om Nikon släpper sin uppföljare till d100 så kommer säkert canon vilja släppa sin "20d mark 2", precis som de gjorde med 10d'n.

Du behöver inte dra iväg 30 bilder på raken vid macrofoto, har du missat fokus så blir det så på alla... 5 b/s är trevligt men i de flesta fall kanske 350 räcker. Jag skulle inte vänta på efterföljaren till 20d, för du lär få vänta ett år eller nåt innan priset på 20d går ner (lite grovt gissat). Köp nu och njut av bilderna.

Börja med att köpa riktigt bra optik istället. Det är en bra investering oavsett kamerahus om du vill ha bra kvalitet på bilderna.

För du tänker väl inte lägga 15'-20' på ett kamerahus och montera en optik som är gjuten i plast? =o)

Har du redan skarp optik så är 350 kanonprisvärd

/Peter

ANNONS
Götaplatsens Foto