Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Någon mer som väntar på 10D

Produkter
(logga in för att koppla)
Dave skrev:
Och detta var när??

Dave

OJ! glömde skriva att det var i Oktober... men den var i princip slut då oxå hos de flesta billiga återförsäljare här i sverige... Varken scandinavian photo eller cyberphoto hade den hemma när jag beställde... och leveransdatum hos dem var okänt.

Ett tips!

Ring ny-camera istället för att maila, snacka med Graham, trevlig och hjälpsam.. Har alltid varit ärlig mot mig.
 
Någon som beställde sin 10D i februari och fortfarande väntar?

Jag blev lovad leverans i mitten av mars (beställer direkt från Canon) men fick igår beskedet att det kommer dröja till MAJ!
 
Jag har fått min!!

Jag ställde mig i kö på Hegerthorns för 3 veckor sedan och nu har jag min kamera. Jag ställde mig även i kö på Fotokungen och de har också fått in några stycken nu. Så kolla med dem ni som fortfarande är på jakt :)
 
Jag hämtade min 10D hos Fotokungen i måndags.
De hade då 3st i lager.
Scandinavianfoto har EF 28-135 i lager.
//anders
 
snackade med en canon representant för ca 2veckor sen han sa att de hade ca 400st restade 10d så de är otroligt köptryck på dem ;)
 
Den verkar finnas lite överallt...men jag väntar väl månaden ut. Har fått en nästan för bra pris på den...
 
Jag hade bokat en från Cyberfoto men fick tag på en i stan jag bor i så jag avbokade min och nu har dom levererat en till mig ändå, dom har tydligen missat min avbokning.
-så om någon vill ha en 10D så finns det en för direkt avhämtning på posten.
15 300:- + tillkommande frakt.

mvh/Ante
 
NY Camera

Jag är en av dom som har förskottsbetalt till NY Camera, både en 10D och ett 100-400 IS men får ändå beskedet idag att det dröjer ca: 3-4 veckor till, vilket gör en total väntetid på ca: 5 veckor eftersom det var ett tag sedan jag beställde... Har också Graham som "kontaktperson". Verkar vara mycket hårt köptryck på 10D och jag känner nästan oro för att man har betalat redan..
 
Men för fan säg att du skojar??

sitter o väntar på att få den i brevlådan, har inte fått något mail om försening. Har med betalat redan...

Satan

Dave
 
Dave skrev:
Men för fan säg att du skojar??

sitter o väntar på att få den i brevlådan, har inte fått något mail om försening. Har med betalat redan...


------------------

Måste säga att det känns på sätt och vis bra att man inte är den enda som har betalat innan... ;o ) Nu vet man att man inte är ensam.. he he.. Jag har mailat dem ikväll igen, men jag skulle tro att man vackert får sitta och vänta på att det dyker upp om några veckor. Det som retar mig är att de sa att grejerna kommer att skickas "very quickly" om man bara förskottsbetalar, det lät som om det i praktiken fanns på lager... Men så var det icke.. Hrrmmm
 
Jag fick svaret att 100-400 var svår att få tag i just nu men att dom kunde fixa det innom 5 dagar från en annan leverantör. Fast då är det 72euro dyrare
 
Jag fick också precis samma svar! Men eftersom jag redan betalat för både kamera ocg glugg så tyckte jag att de får minsann bjuda på mellanskillnaden, men de har inte hört av sig angående det... Jag tror knappast de bjuder på de 72 EUR heller. Jag väntar hellre på den jag har betalat för. Så jäkla typiskt att BÅDE kamera och glugg ska vara restat..
 
Jag beställde 16:e mars, och har ännu (phew) inte fått mail om att jag ska få vänta längre... Om jag har tur så får jag kanske en av dem som skulle komma in nu i början av april, medans ni andra stackare får vänta.. Men bara ren spekulation. . .

100 - 400 /4,5 5,6 L IS USM var nästa projekt. Det ska ju vara faan om man måste vänta på den med...

Man får hålla tummarna...

Dave
 
sprang på en 10D

På janapnphoto i Malmö
Pris vet jag inte

men men
Det verkar finnas lite här och var.

/calle
 
Fick just besket från ny-camera. Dom har varken fått EOS 10D, canon 100-400 eller canon 100macro.
Men dom hade alla mina andra prylar som jag bestält och undrade om dom skulle skicka dom.

Fast jag har inte beställt något 10d utan bara 2 objektiv och 3 filter.
Dom har det nog lite rörigt där nere nu.
 
3 dagar för en 10D

Efter att ha ringt runt lite fick jag faktiskt tag i en 10D från Fotokungen. Tre dagars väntan...helt ok...

Nu sitter jag och letar efter skojiga objektiv som helst ska vara gratis eftersom pengarna är slut...

Kommer troligen bli en begagnad Tamron 28-75 och en Signa 70-300. Inte i klass med canons L-optik men borde mer än väl räcka till att börja med.

Ni som väntar/precis har fått era kamror: Vilka objektiv valde ni / har ni som ni tycker verkar vara bra?

/Gulan
som sitter och väntar på att batteriet skall laddas up.
 
Efter mycket, mycket, velande valde jag som startobjektiv Canon EF 17-40mm f/4L... och har bestämt mig att nästa blir Canon EF 70-200mm f/4L. Men vad jag skall ha som "normal" objektiv däremellan är höljt i dunkel...

Har inte fått grejerna än så jag kan inte säga något om dem. Men alla tester jag hittar verkar positiva.
 
Ja jag har fortfarande inte fått något mail om att min kamera är sen, men den verkar ju inte ha kommit till dem ännu, så vänta blir det.. hurra..

fan man missar ju våren om de inte skyndar sig..

Dave
 
ANNONS