Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Neatimage inget händer!

Produkter
(logga in för att koppla)

AnteVante

Aktiv medlem
Om jag plockar upp en bild som jag sparat i Photoshop till Tiff, i Neat Image och brusreducerar /softar den -----> åter sparar som TIFF för att senare ta upp den i Photoshop så visar inte Photoshop den "softade /brusreducerade versionen" utan jag ser bilden som den såg ut innan jag redigerade den med NeatImage vad beror detta på?,
Har jag något fel på mitt Neat Image som gör att jag inte kan spara den i Tiff, eller fungerar det endast om man sparar i JPEG?
//
AnteV

Det finns väl några olika versioner av programmet och vissa kan väl inte hantera tiff har jag för mig. Jag har "pro" versionen och den hanterar tiff och lägger till filtered i filnamnet default då man sparar bearbetad bild.
Men om valet att spara som tiff finns så verkar det ju iofs skumt att den inte gör det.

/Stefan

Sitter inte på min pc nu men kör du "Apply to image" eller något i den stilen efter att profilen är klar ?
Har för mig att jag gör följande:
1. Open input image
2. Auto profiler..
3. Apply to image
4. Arkivmenyn save as "xxxx.tif"
5. Stänger allt

Och efter detta finns org filen och den filtrerade på disken .

/Stefan

Den är fixat om jag tittar på den i "visningsprog. för bilder" dvs. xp´s egna visningsprogram
Men när jag tar upp den i photoshop så är den inte det.
//
AnteV

Ahhh, löste problemet.
Det funkade tydligen inte om man hade sparat bilden i flera lager via photoshop, så man var tvungen att mergea (eller hur det nu stavas) ner det till ett lager först innan man fixade i neat image.
Så nu tutar det på för fullt.
//
AnteV

ANNONS
Götaplatsens Foto