Annons

Nikon 16mm 2.8 vs Nikon 12-24mm 4!?

Produkter
(logga in för att koppla)

thefinger

Aktiv medlem
Tjena.

Jag behöver en 16mm mm till min kamera.
Någon som har erfarenhet av dessa två gluggar och i så fall vilken ska jag köra på?
Mestadels ska det användas på mindre bländare så f:4 gör inget.

Mvh
Peter

thefinger skrev:
Tjena.

Någon som har erfarenhet av dessa två gluggar och i så fall vilken ska jag köra på?

Mvh
Peter

på DX så funkar 12-24/4 finfint, rekommenderas, inte samma byggkvalitet som 17-55/2,8 men tillräckligt bra optiskt,

Nikon AF 16/2,8D är ju en fisheye, om det var den du tänkte på?

thefinger skrev:
Tjena.

Mvh
Peter
Jag antar att det är en fisheye du har (16 2,8) och den kan egentligen inte jämföras med en 12-24. Men i övrigt kan jag intyga att 12-24 4,0 är en mycket bra glugg. Nästan i klass med 17-55 2,8. Det är framför allt en rolig och användbar glugg.

The Nikkor AF-S 12-24mm f/4G IF-ED DX proved to be a very good performer. Its center resolution figures are exceptionally high and apart from 12mm @ f/4 the border quality is also impressive though a little less field curvature may be desirable at 12mm. CAs as well as the distortion characteristic are very good for an ultra-wide zoom lens whereas vignetting is about average due to the reduced APS-C image circle. The build quality is, in principal, very fine but you would usually expect a little more from a lens in this price class. The primary competitor is probably the Tokina AF 12-24mm f/4 AT-X Pro - a lens which is just as sharp but with a higher degree of CAs and worse flare in contra light - all at less than half the costs and combined with a better build quality. Costs aside it's a close race between the two with a slight edge for the Nikkor regarding optical quality. When taking the very different price tags in account the decision may be a little more complicated.

16mm 2,8
http://www.pbase.com/mikench/nikon_16mm_f28d_fisheye

ANNONS
Götaplatsens Foto