PhotoGirl
Avslutat medlemskap
papi skrev:
Här en tråd som sammanfattar bildkvaliten från de olika instegsmodellern i en mer omfattande test.
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=40305&highlight=colorfoto
TACK!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
papi skrev:
Här en tråd som sammanfattar bildkvaliten från de olika instegsmodellern i en mer omfattande test.
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=40305&highlight=colorfoto
retro123 skrev:
hmm, håller absolut inte med, som jag ser det är D50 minst lika bra som 350D, D50'n hanterar brus bättre än D200/D70, har spotmätning vilket jag absolut inte skulle vilja vara utan (finns ej på 350D). Mycket bättre byggkvalitet. Båda är ett bra val men personligen skulle jag valt D50.
dumbo skrev:
Men eg spelar det ingen roll då Lisa, tycker jag, ska ha en Canon av försäkringsbolaget.
jeskata skrev:
Går ju alltid att sälja Nikonen också...
AnnaKarin skrev:
Försäkringsbolaget ska ersätta med samma, det är ju inte din kamera som är trasig, det är ditt kamerahus. Att ändå ta Nikonen för att sen sälja, nehej, gör inte det. Läs diskussionen som handlar om begagnatpriser så ser du snabbt varför.
PhotoGirl skrev:
Nu har jag fått tag i försäkringsbolaget och hon lät minst sagt förvirrad.
Men nu har hon gått med på en Canon EOS fast 300D hon påstår att jag kan få en helt splitterny sådan, hos hennes leverantör, och jag är skeptisk och sa att jag inte trodde dem tillverkades. Sitter här och inväntar hennes samtal. Men som det ser ut, måste jag lägga emellan 1500 för att få 350D och det kommer jag tveklöst att göra, då jag är i ett läget, då jag inte köper ner mig till samma som jag hade innan, utan vill ju då ha den senaste, med alla förbättringarna.
Kan man verkligen köpa en ny (ej begagnad) 300D idag? Hon måste väl vara ute och cykla?
Någon som vet?
casting skrev:
Såtillvida att inte någon har dem liggande på hyllan sedan länge så lär du inte hitta en ny idag. Så med största sannolikhet NEJ.
jompey skrev:
... okej, nu läst hela tråden. Länsförsäkringar alltså, då ska jag överväga att byta...
AnnaKarin skrev:
Jamän hon/de har sagt det själva nu va? Jo, såhär, "en likvärdig kamera", nu är det ju liksom så att "en likvärdig kamera" i ett Canonsystem inte kan vara en Nikon. Ett Nikonhus är ju oanvändbart i ditt fall eftersom du har Canon-optik. Trilskas hon så bifoga valda delar ur denna tråd.
fredriklindstrom skrev:
Värt att betänka är Canon gör sina egna sensorer, medan Nikon använder Sony sensorer.
Sony har historik av problem.