Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Nikon D90 + Nikkor 50/1,8 AF-D

Produkter
(logga in för att koppla)

Det är definitivt för mycket för det objektivet, men rätt pris om det hade varit en begagnad AF 50/1,8. Försök ta kontakt med säljaren igen, troligen visste inte hon vad hon sålde... Kanske ni kan komma överens om att antingen häva köpet eller att hon ger dig några hundra kronor tillbaka.

Det är definitivt för mycket för det objektivet, men rätt pris om det hade varit en begagnad AF 50/1,8. Försök ta kontakt med säljaren igen, troligen visste inte hon vad hon sålde... Kanske ni kan komma överens om att antingen häva köpet eller att hon ger dig några hundra kronor tillbaka.

Det orkar jag inte...får väl sälja det för lika mkt ;)

Jag tycker du ska försöka ta kontakt med säljaren igen även om det kan vara jobbigt. Gör inte om samma sak bara för då får du säkert det på ditt samvete att du lurat någon medvetet. Det kan vara så att säljaren antog att det var AF och kollade på liknande priser för ett 50mm / f1.8 objektiv det behöver inte ha varit något medvetet.

Suck.. Du har alltså betalt dubbelt upp för en vara i tron att den var en annan, men "orkar inte" ta kontakt med säljaren för att rätta till misstaget?

Är pengar faktist så lite värt för dig?

Jag betalade 200 kr mer än man skulle egentligen, så jag tycker inte det spelar SÅ stor roll. Hade dock varit skillnad om det varit typ 500 - 1000 kr.

Om det är ett av dom tidigare series E så är det värt typ 300-450 kr om det är i väligt bra skick, kanske 500 kr men då ska det vara nyskick.

Det är åtminstone min uppfattning och åsikt.

ANNONS
Götaplatsens Foto