iSolen.se
Guest
Ola, tyvärr tillåter inte min plånbok de kamerorna just nu. Därför hade en eftergångare till d300s eller d700 passat mig mkt bättre. Och ska jag vara ärlig, anledningen till varför jag inte vill ha de andra, dels för skillnaden mellan min d90 och d300s inte är så stort (förutom kroppen och lite småsaker) sen tycker jag att d700 känns rätt gammal och rätt låg pixelupplösning m.m. Jag har som mål att fota mkt landskap och göra lite fina tavlor osv. Då tycker jag 12mpx känns väldigt snålt när 1,5-2år gamla 5D MkII har 21mpx. Men som trogen Nikon fan så sitter jag och biter i naglarna i väntan på en nyare Pro/Semi-pro kamera.
Sen visst man kan ta massa bilder och klistra ihop m.m. Men känns inte riktigt rätt för mig. Sedan kroppar jag endel i mina bilder för att få panorama effekt osv. Och de är MKT lättare att kroppa 1 bild än ta en panorama serie, sitta sy ihop dem osv osv..
MVH
István
Nu märker jag säkert ord men en eftergångare till D700, dvs D800 om den nu kommer är inte ett steg upp utan en ny kamera på samma nivå.
Men nu förstår jag vad du menar. Säg att en D800 kommer med 18MP och kostar 27.500SEK om 6 månader. En D3s går att köpa för 40kSEK i sverige. Nu. Inte så enorm prisskillnad.
Jag lutar åt att köpa D3s omgående. 6 månader betyder hela sommaren med D700.