Annons

Nikons 35:or

Produkter
(logga in för att koppla)

Ola Rockberg

Aktiv medlem
Jag har en Nikon 35/2.0 och funderar på att köpa någon av 35/1.4 eller 35/1.8. Jag använder bara FX-kameror. Kan man motivera priset på en 1.4 istället för en 1.8? Jag tänker mig att objektivet kommer att användas i mörka situationer där både ljusstyrka och AF behöver vara på topp. Gansak mycket plåtande inomhus (utan blixt) där människor rör sig i vardagssituationer. Dock är frågan om 10 000:- skillnad på priset motiverar ett inköp av 1.4:an?

Man kan ju också ställa sig frågan hur min 2.0 står sig i jämförelse med 1.8? AF tycker jag är bra att det fungerar snabbt. Är det någon skillnad på 2.0 och 1.8 där?

Hej Ola !

Jag kör Canon och vet inget om Nikons 35:eek:r. Men har du övervägt Sigmas nya 35:a ? Den är helt fantastisk :) Helt säker på att den är mycket bättre vidöppen än Nikons 1.4. Dessutom mycket billigare..

Mvh Martin

Nikons 35 1.8 för FX har väl inte släppts än. Jag har så inte sett några tester eller pris på den.

Nikons 35 1.8 för FX har väl inte släppts än. Jag har så inte sett några tester eller pris på den.

Priset ligger kring och lite över 5 kkr så här ett kort tag innan leveransstart. Det är flera återförsäljare som lagt upp objektivet. Däremot finna det ju inte i lager. Tester har det väl varit ont om än så länge däremot,

Diglloyd hade fått sin 35 1.8 för test så snart lär det väl dyka upp andra tester också. Ska bli intressant.

Är den väldigt bra kanske det blir en sån istället för ytterligare en Sigma...

ANNONS
Götaplatsens Foto