Annons

Normalzoom FX

Produkter
(logga in för att koppla)

Lurch

Avslutat medlemskap
Väntar på en D800 som ska ersätta min D300 och behöver således en ny normalzoom. Har googlat en hel del och undrar nu: Är verkligen Nikkor 24-70 ends vettiga alternativet? Sigmas alternativ får inte så bra kritik och i övrigt finns knappt nåt alls att hitta i recensionsväg?

Tamron kommer strax med en 24-70/2,8 med bildstabilisering som ser bra ut. Annars är ju alltid Nikons 24-120/4 med VR ett gott alternativ.

Jag sitter själv i samma sits och det blir nog någon av dessa, Nikon 24-70 bort pga storleken.

/K

Är inte normalzoomen det viktigaste av objektiven kan man fundera på Tamron 28-75/2,8 som är i ren skärpa, beroende på exemplar, ungefär lika bra som gamla Nikkor 28-70/2,8 enl tester. Vad gäller bokeh och ströljus måste de inte vara samma.

Jag säger som alltid: Nikons 24-70 är en underbar glugg. Sätt bra glas på din nya kamera.

Annars är en 50/1.8 en väldigt enkel o mycket trevlig glugg att ha på kameran. Då har du också råd med en resa till nåt fint land där du kan ta en väldans massa trevliga bilder. ;P

ANNONS
Götaplatsens Foto