Annons

Nu går det att beställa 300 D i svart

Produkter
(logga in för att koppla)
Som vanligt kommer en del att undra varför det är så viktigt att kameran ska vara svart. Men det är som när man väljer kalsonger... antingen gillar man boxer (svart) eller så gillar man Y-front (silver)...

En smakfråga alltså!

Varför tillverkar Canon 300D i svart också? Vore det inte bättre att låta de som vill ha en svart kamera köpa 10D (eller 20D). Eller är det för att en viss konkurrent är svart?

Frågan är väl snarare varför de någonsin fick idén att tillverka en kamera i silver? Jag tror att det fick många att välja Nikon D70 i stället. Färgen är viktig för många.

Picture skrev:
Frågan är väl snarare varför de någonsin fick idén att tillverka en kamera i silver? Jag tror att det fick många att välja Nikon D70 i stället. Färgen är viktig för många.

Hasselblad H1 - silverfärgad. Leica tillverkar ju kromade kameror med svarta grepp sen hur länge som helst. Aldrig hört någon Leica-ägare beklaga sig över det... Så frågan "varför de någonsin fick idén att tillverka en kamera i silver?" känns ju något ogenomtänkt... Men e man amatör o vill se proffsig ut så kanske man bryr sig...

svart..

Jag är precis i vevan att beställa en 300D till syrran min, men jag kan garantera att hon vill avvakta lite tills AC-Foto, där jag tänkte beställa, får in den svarta varianten nu när den finns, istället för den vanliga silvriga..

Färg är viktigt för vissa, bara att inse.

Min är snart till salu, kan tänka mig och slänga in en mattsvart sprayburk och lite klistermärken i priset samt en hemgjord instruktion i målning
s k teknolackering med finess ;=)

ANNONS
Götaplatsens Foto