** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Ny bildvisning

Produkter
(logga in för att koppla)
En helt ny upplevelse att få se sina och andras bilder . Detta var en av dom bästa förändringarna sen jag blev medlem på Fotosidan . Tack för att ni förbättrar åt oss fotointreserade . Hälsningar Krillan 54 .
 
Nu kanske jag låter som en bakåtsträvare men jag tycker det nya systemet är värdelöst. Dels förändringen som genomförts innan där den förstorade bilden anpassas till din skärm, den gör per effekt att nästan inga bilder blir större på min skärm. Jag ville ha bilden i ursprungsstorlek, oskalad, för att kunna avgöra skärpa och liknande på ett korrekt vis.

Sedan det här nya med tangenter istället för "knappar" och en jävla massa ikoner istället för text och vanliga knappar. Det känns som att Fotosidan mer och mer strävar efter att se ut som Windows 8's "ikoniserade" utseende, ett utseende som är fruktansvärt oanvändarvänligt och dessutom tämligen illa omtyckt bland väldit många.

Nej, tillbaka med gamla sättet att visa förstorade bilder! Tack för mig!
 
Första intrycket är bra och det brukar mestadels vara det rätta också. Alla förändringar behöver man känna på en tid och då kommer eventuellt något som jag kan kanske tycka si eller så om men som sagt, första intrycket lovar gott.

//R
 
Nu kanske jag låter som en bakåtsträvare men jag tycker det nya systemet är värdelöst. Dels förändringen som genomförts innan där den förstorade bilden anpassas till din skärm, den gör per effekt att nästan inga bilder blir större på min skärm. Jag ville ha bilden i ursprungsstorlek, oskalad, för att kunna avgöra skärpa och liknande på ett korrekt vis.

Sedan det här nya med tangenter istället för "knappar" och en jävla massa ikoner istället för text och vanliga knappar. Det känns som att Fotosidan mer och mer strävar efter att se ut som Windows 8's "ikoniserade" utseende, ett utseende som är fruktansvärt oanvändarvänligt och dessutom tämligen illa omtyckt bland väldit många.

Nej, tillbaka med gamla sättet att visa förstorade bilder! Tack för mig!

Tack för feedback. Jämförelsen med Win8 svider men vi får försöka damma av oss det :)

Eftersom bilder kommer mer och mer vara uppladdade i 2880px storlek så kommer det bli opraktiskt med oskalat. En stående sådan blir helt omöjlig att betrakta och man kommer inte få ngn känsla för helheten.

Trycker du M så kommer du få dem maximerade vilket borde vara större än tidigare.

Tangenterna är inte nödvändigt. Klicka på ikonerna ovanför bilden för samma funktion.
 
En sak jag just upptäckte var att man inte kommer tillbaks med pil bakåt i webbläsaren om man tittat på en bild som är länkad från bloggen till ett album? Annars ser det bra ut tycker jag.
 
Produkter ur min kameraväska visas inte för mig. Endast EXIF-data i förekommande fall.
Har testat både FF och IE.
 
Nya bildvisningen

Idag släpper vi den nya bildvisningen. Frågor/kommentarer tas gärna emot.

Enda som stör mig är att bilden inte visas direkt mot den valda svarta bakgrunden. Som det är nu, trots luftningen?, så flyter det hela ihop med annonser och knappmenyer. För att få svart bakgrund så ska det klickas en gång till. Allt nytt är inte av godo:)

M.v.h
Hans
 
M och den nya bildvisningsfönstret.

Tack för feedback. Jämförelsen med Win8 svider men vi får försöka damma av oss det :)

Eftersom bilder kommer mer och mer vara uppladdade i 2880px storlek så kommer det bli opraktiskt med oskalat. En stående sådan blir helt omöjlig att betrakta och man kommer inte få ngn känsla för helheten.

Trycker du M så kommer du få dem maximerade vilket borde vara större än tidigare.

Tangenterna är inte nödvändigt. Klicka på ikonerna ovanför bilden för samma funktion.

Vare sig tangenten M eller att klicka på M-ikonen verkar fungera för mig. Jag testade med egna bilder också, som jag vet är uppladdade i 2880 px. Inget händer ('hjulet går inte heller igång, vilket det gör när man använder L).
Annars är detta ett stort hopp framåt och mycket uppskattat!
Mvh
Gunnar
 
Vare sig tangenten M eller att klicka på M-ikonen verkar fungera för mig. Jag testade med egna bilder också, som jag vet är uppladdade i 2880 px. Inget händer ('hjulet går inte heller igång, vilket det gör när man använder L).
Annars är detta ett stort hopp framåt och mycket uppskattat!
Mvh
Gunnar

M innebär att bilden maximeras inom nuvarande ram. Dvs den breddar sig till 960px och anpassar sig inte till skärmens storlek. Just nu finns inget sätt att se en 2880px bild i originalstorlek (förutom om du har en så stor skärm som klarar det via L).
 
Enda som stör mig är att bilden inte visas direkt mot den valda svarta bakgrunden. Som det är nu, trots luftningen?, så flyter det hela ihop med annonser och knappmenyer. För att få svart bakgrund så ska det klickas en gång till. Allt nytt är inte av godo:)

M.v.h
Hans

Vi har tagit bort inställningen att man själv kan styra bakgrundsfärgen, för att det skall bli enhetlig upplevelse när man bläddrar bland bilder. Så det är vitt i grundläget och svart i förstora-läget.
 
Fantastiskt! Jag trodde inte att det gick att avkoda tangenttryckningar på det sätt nu gjort. Jag tror rentav att jag frågat om saken vid något tillfälle.

Alla studier i användningsbarhet visar att taktil feedback och kontroller som stannar på sin plats är positivt. En D4 jämfört med en D3200 visar vad jag pratar om, fastän man där KAN använda menyerna utan att titta om man verkligen anstränger sig. På en webbsida går inte detta.

Jag tänker använda er som referens för att visa vad som går att åstadkomma! Bra jobbat!

Per.
 

Bli inte för kaxiga, jag har hittat ett fel! :)

Ni berättar att man ska använda ">" och "<" för att bläddra. Jag tyckte det var märkliga val, så jag provade mina pilknappar i stället och de funkade fint...

Jag föreslår att ni ändrar instruktionen till "<-" och "->" i stället, eller dess grafiska motsvarighter,

Per.
 
ANNONS