** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Ny bildvisning

Produkter
(logga in för att koppla)
De störande knapparna över bilden

Det är väldigt bra att man kan klicka bort de störande knapparna över bilden vid bildvisningen. Det vore ännu bättre om man kunde spara den inställningen så att man inte måste göra det varje gång när man vill titta på bilderna.
 
Det är väldigt bra att man kan klicka bort de störande knapparna över bilden vid bildvisningen. Det vore ännu bättre om man kunde spara den inställningen så att man inte måste göra det varje gång när man vill titta på bilderna.

Håller med. Ser till att det blir fixat.
 
Hej, kul med den nya looken på FS.
Jag noterade att om man klickar på en bild som visas i bildvisningen på
profilsidan så kommer man till den gamla designen för att kommentera.
En liten detalj som behöver rättas kanske.
hälsningar
Kjell
 
Bildspelet är ett sorgebarn. Den skall fasas ur till något annat.

Bra att ta bort Bildspelsfunktionen helt om den inte kan fixas till. Om man använder den så kan man ju ifrågasätta fotografens omdöme när varenda bild ser ut som skräp..........
Kan jag själv inaktivera Bildvisningsfunktionen i Mina bilder och Portfolio???
Gunnar
 
Favorit, hur får man det att funka? Fundering om svart

Har hittat en bild som jag vill ha som favorit eftersom den är så underbart avstressande:

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic/293133/2176062.htm

Men hur ska man göra? Jag klickar på F, skriver F, skriver f men inget händer.

Mac OSX 10.6.8 Firefox som funkar i övrigt.

----

I Photoshop kan man välja Dark Grey som bakgrund. En sorts mjuksvart, inte så hård som helsvart. Kanske nåt för fs så att det inte blir fullt så stor skillnad mellan lägena med vit bakgrund och svart bakgrund?
 
ångra K och vad är X

Nya bildvisningen är galant. Dock ett litet problem. Jag försökte ta mig ur fullskärmsläget och råkade trycka 'K'. Jag hade redan kommenterat så nu vill jag ångra K:et men hittar inget sätt.

Kom f.ö. på att (i vissa lägen upprepade) ESC funkar att ta sig tillbaka till ursprungsläget.

Det där med "X Numera använder du tangentbordet", jag har tryckt X men inget händer. Kanske inte meningen? Bara en otydlighet i instruktionen?
 
När man trycker på "X Numera använder du tangentbordet" försvinner de störande navigeringsknapparna över bilden vid bildvisningen men bara tillfälligt. Elmfeldt har lovat att fixa problemet så att det går att spara den inställningen.


Det där med "X Numera använder du tangentbordet", jag har tryckt X men inget händer. Kanske inte meningen? Bara en otydlighet i instruktionen?
 
Förstoring av version

Är följande en bug eller ska det så vara (eller har jag gjort något fel i uppladdningen): Har precis lagt upp en bild (se nedan) i vilken den finns två versioner, Aktuell och #1. Det går alldeles utmärkt att förstora den Aktuella versionen men när #1 är inne och man försöker förstora så får man tillbaka den Aktuella. Jag är alltså oförmögen att kunna se #1 i förstorat läge. Skatt det vara så?

http://www.fotosidan.se/member/photos/editpic.htm?portfolio=254945&ID=3017536
 
Här är din bild Håkan: http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic/3017536.htm?set=mp
du hade råkat länka till ett editeringsläge som vi andra inte komer åt, och ja, det blir aktuell för mig med även om #1 var framme

Stort tack, Gunnar! Ursäkta missen i länkning och tack för rättning av den. Här ett annat liknande exempel där jag inte heller kan förstora en version som inte är den Aktuella utan märkt #1

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic/137931/3015044.htm
 
Jag gillar inte den nya presentationsfunktionen här på FS. T ex så ser en del bilder av en viss storlek (antagligen beroende på skämupplösning man har) helt oskarpa ut, innan man klickat på M (Maximera i fönster) eller L. En klar miss av Fotosidan. En bild skall se skarp ut direkt (utan att man ska behöva trycka på nån knapp eller tangent först). Det är en lika självklar sak som att färger, kontrast och ljushet inte skall påverkas av de olika inställningarna i visningsläget.
 
Jag gillar inte den nya presentationsfunktionen här på FS. T ex så ser en del bilder av en viss storlek (antagligen beroende på skämupplösning man har) helt oskarpa ut, innan man klickat på M (Maximera i fönster) eller L. En klar miss av Fotosidan. En bild skall se skarp ut direkt (utan att man ska behöva trycka på nån knapp eller tangent först). Det är en lika självklar sak som att färger, kontrast och ljushet inte skall påverkas av de olika inställningarna i visningsläget.

Jag håller delvis med. Jag är nöjd när man klickar på en enstaka tumnagel för att förstora och/eller använder M och L. Men klickar man på Bildspel så krakelerar bilden helt även i mellanformatet - den ser både pixelerad och brusig ut. Det är helt oacceptabelt. Jag har skickat fråga ifall man själv kan inaktivera bildvisningslägena utan att få något svar.
 
Har inte orkat tröska mig igenom hela tråden, så kanske har någon redan pekat på problemet med "osynlig" text när man skriver bildkommentar i förstoringsläget.

Osynlig är ju inte texten, men den är svagt grå istället för normalt svart i normalvisningsläget. Vilket alltså betyder att när bilden är optimalt visad (om jag får säga så) finns inte den optimala möjligheten att skriva en kommentar för då ser jag knappt vad jag skriver.
 
ANNONS