Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny digitalkamera, 4000kr - Fuji E900?

Produkter
(logga in för att koppla)

Rokker_Stu

Ny medlem
Nu har jag också fått intresse för fotografering men jag har inte rätt utrustning, tror jag. Har just nu en HP PS 433 som har ett enormt brus tom på ISO 100 och högsta bildkvalitet, så använda den är nog ingen riktig bra ide.
Har ca 4000kr över nu och har kollat runt lite på digitalkameror och hittat en Fuji Finepix E900 som verkar bra. Men vad jag skulle vilja höra är om det finns någon bättre i den prisklassen eller om E900:an är den bästa.

MVH
Fredde

F10 och F11 är mycket bra och överlägsna i sin pris/prestandaklass, d.v.s. om man ska ha en 3x zoom i kompakt format. F30 ska komma i maj och ser mkt intressant ut. Frågan är väl vilka behov/krav du ställer på kameran, gällande zoom/storlek/optisk prestanda/brusnivåer, etc?

Jag har en E900 som jag är nöjd med. Hade en F10 innan som jag oxå var nöjd med.

Bytte mest för att jag vill kunna ställa in saker mer manuellt än vad man kunde på F10. F11 är dock något bättre på den punkten.

Bilagor

• 2006-02-05-007.jpg
    2006-02-05-007.jpg
    35.5 KB · Visningar: 284
Skillnad är det, skulle jag säga nåt annat så skulle jag inte vara ärlig.

Men för mig så spelar det inte så stor roll. Jag gillar att det är ett riktigt grepp på E900 som även är gummibelagt.

Conny, två frågor:
1) De laddbara batterien, hur länge håller de? Går de att ladda i kameran?
2) Får du röda ögon med blixten? Sparas blixtinställningar. Sätter du t.ex. slow synq stänger av kameran och sätter på den, är inställningarna kvar?
/A

andreashj skrev:
Conny, två frågor:
1) De laddbara batterien, hur länge håller de? Går de att ladda i kameran?
2) Får du röda ögon med blixten? Sparas blixtinställningar. Sätter du t.ex. slow synq stänger av kameran och sätter på den, är inställningarna kvar?
/A
Kollar upp allt tills imorgon då jag är lite för trött just nu. Hoppas det är ok?

Mv. Conny

1) Batterien håller för mig (säkert olika från person till person) för cirka 200 bilder. Man får med en laddare för två batterier så jag tror inte att det går att ladda direkt i kameran iaf.

2) Röda ögon blir det ibland men absolut inte lika ofta som med F10 som jag oxå har haft. Blixten kommer ju upp lite högre på E900.

Blixtinställningar sparas iaf för mig på lägena P, S, A och M.

Bilagor

• e900.jpg
    e900.jpg
    35.2 KB · Visningar: 124
ANNONS
Götaplatsens Foto