Annons

Pentax K5 + pentax tillbehör överträffar alla andra märken?

Produkter
(logga in för att koppla)
Vet inte om det tagits upp innan i tråden för jag pallade inte läsa igenom alla inlägg men...
Det jag saknar mest på min K-5a är Tethering. Det har kommit fram ett fulhack så man kan få det ändå med hjälp av program som hittas här:
http://www.pktether.com/

K-5 var den bästa uppgradering eftersom jag hade en K20D med en hög objektiv och blixt. Sjukt nöjd än så länge i allefall!
 
har du testat pktether?

Och isåfall, funkar det bra?

kan ju iofs inte köra det på mina macar, men jag borde kunna leta upp en gammal winPC-lappis för at testa, men jag gillar inte varningen på framsidan, testa på egen risk

Gjorde ett snabbtest och det tycks fungera fint! Belysningen på displayen på ovansidan av kameran (K-7, vågade inte plugga i K-5an i första testet...) började blinka som på en besatt men det står på hemsidan också att gör det det så stäng av belysningen. I övrigt verkar det mesta inkl. gröna knappen kunna skötas från datorn! Om någon hittar eller upplever något negativt så hoppas jag få reda på det...
 
har du testat pktether?

Och isåfall, funkar det bra?

kan ju iofs inte köra det på mina macar, men jag borde kunna leta upp en gammal winPC-lappis för at testa, men jag gillar inte varningen på framsidan, testa på egen risk

Jag har också provat det och som sagt, det fungerar till en viss grad. Precis när det kommit ut så kunde ibland kameran hänga sig och då fick man dra ut batteriet för att få liv i den igen.
Det enda jag upplevde som jobbigt är att om man väljer "spara direkt" så åker bilder direkt från kameran till datorn men det tar ganska lång tid. Tar man bilder på en person så kan jag tänka att de blir smått otåliga för det blev jag bara på att sitta o vänta på den. Men man kan ta ett par bilder, titta på dem i programmet och sen föra över de till datorn. Sätter man en bevakad mapp i Lightroom också så åker de rätt in där. Trevligt!
 
ANNONS