Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Ny kamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Britt-Inger

Aktiv medlem
Nu har jag beställt en Canon Powershot S5 IS från Cyberphoto, kostnad 4495:- men ville man ha väska och mer minne osv blev det 5195:-. Jag tog paketet.
Den kommer in vecka 29 så jag får tåla mig lite.
Hoppas jag gjorde ett bra val nu.
Det ska bli spännande att se hur den fungerar och vilka bilder den tar.
Roligt är det iallafall med nya grejor.

Grattis till din nya kamera Britt-Inger, hoppas du får roligt med den i Sommar.

/kent

Tack, det blir väl en hel del bilder kan jag tänka. Framför allt naturbilder och macro tycker jag är roligt. Och den kameran har ju 0 i närgräns så det ska bli spännande.

Nu vet jag inte om jag gjort ett bra köp när jag beställde Canon Powershot S5 IS:an.
Cyberphoto har nu testat kameran och den verkar inte vara en höjdare vad gällande bruset vid högre ISO-tal.
Ni kan väl gå in på http://www.cyberphoto.se och se vad ni tycker.
Kanske jag ska försöka byta leller så är kameran bra i övrigt.

Britt-Inger.. var lugn du. Det är en fin kamera som du säkerligen blir jättenöjd med!!

Jag tror inte det finns någon kompaktkamera i den prisklassen som klarar sig markant mycket bättre vid höga ISO. Tyvärr så är det så.

Det du kan göra för att reducera användande av höga ISO är att köpa till en extern blixt. Det finns flera olika varianter att välja på, och i och med att det finns blixtsko på S5:an så kan du köpa samma typ av blixtar som används till systemkameror.

Du kan ju även videofilma med kameran så det är ett stort plus på en kompaktkamera tycker jag!

Stirra dig inte blind på alla tester, utan njut du av din kamera!! Jag hoppas du visar lite bilder här sedan :eek:).

Varma hälsningar
Ulrica

Nu blir jag genast lite lugnare, du har nog rätt, jag ska nog köpa till extra blixt, så den blir nog bra. Ja jag kommer nog att visa lite bilder från den sen för att få en bedömning av både kameran och mig. Det ska bli roligt.

ANNONS
Götaplatsens Foto