Annons

Ny Nikon F3

Produkter
(logga in för att koppla)

Miramax

Aktiv medlem
Nu behöver jag verkligen råd av den samlade fotosidans expertis.Någon som har mer allmänna tips på beslutsångest kan också göra ett inlägg.
Jag har en Nikon F3 i nyskick. Den används inte direkt utan är och har varit en backuppkamera. Nu har jag en FE2 som backupp. Är det dumt att sälja F3:an eller kan man få så mycket betalt för den att det är klokt att sälja den? I så fall vilken prislapp skall jag sätta på den?

Du gör givetvis precis som du vill, men jag tycker ju att F3:an är betydligt trevligare än FE2.

Behåll din F3 för allt i världen! Bättre systemkamera hittar du inte. Är den dessutom i nyskick är valet ännu lättare! =) Sälj din FE2 istället.. F3an är klart överlägsen, det är iallafall vad jag tycker.

Som kamera är valet lätt mellan F3 och FE2, F3:an är helt enkelt en bättre kamera. Men som back-up?
Ja, då duger FE2 utmärkt. Har du inte mer användning för en F3:a än som back-up så kanske du skulle ta dig en funderare: Får jag mer pengar om jag säljer F3 än om jag säljer FE2? F3 känns som en väl så exklusiv back-up för mig.

Hej! Jag har två F3 som backup till mina ännu äldre Leica :)

Personligen skulle jag inte sälja mina F3. Jag använder dem när jag ska åka någonstans som är lite osäker (och vill inte bli av med mina Leica). F3 började som backup men den är så trevlig att den får rätt mycket användning ändå.

Men ... manuella kameror i all ära ... de förlorar sitt värde nu när det gäller digitalt för många proffs. Då byter de in sina manuella saker och marknaden blir mättad.

En syngg F3 kommer alltid att ha ett hyggligt värde, men om du köpte den ny så kommer du inte att få något i närheten av vad du betalade. Sälja FE2 istället.

ANNONS
Götaplatsens Foto