Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ny Nikon kamera - F75

Produkter
(logga in för att koppla)

nikitin

Aktiv medlem
På Nikons ombyggda site, www.nikon.se, kan man läsa om en ny kamera Nikon F75:

F75 Body

The Essence of Excellence. The newest Nikon SLR, the F75, also comes in a black version and is perfect for those that want an affordable, easy-to-use SLR camera for top SLR-quality pictures. Because this camera is portable and contains the latest technology it brings you to the next level of SLR photography. Besides the automatic features it boasts a big variety of manual features that can easily be set for more creative results. These manual settings can be viewed at-a-glance on the big high-visibility LCD. This camera boasts a built-in auto pop-up Speedlight with 3D Multi-Sensor Balanced Fill-Flash capability for more naturally balanced lighting in your picture. Therefore the F75 makes it simple to take exactly the kind of pictures you want.

Egenskaper

1. Easy operation using dedicated dials and selectors, new viewfinder display system, and a range of automatic features
2. Five-Area Dynamic Autofocus System with three Dynamic AF modes (Closest-Subject-Priority, Center-Subject-Priority and User-Selected-Area)
3. New 25-segment 3D Matrix Metering
4. Built-in auto pop-up Speedlight with 3D Multi-Sensor Balanced Fill Flash capability
5. Nikon system compatibility

F75 Body Tekniska Specifikationer

Autofokus system: Multi-CAM900
Autofokus känslighet (vid ISO 100): EV -1 - EV 19
Filmframmatning (bps): 1.5
Exponeringsläge: Auto, Vari-program, P, S, A, M
Sökarbilden visar (%) av bilden: 89
Mått (B x H x D) [mm]: 131 x 92.5 x 65
Cirka vikt utan batterier (i gram): 380
Inbyggd AF hjälp belysning: Ja
Ledtal: 12
Strömkälla: 2 CR2 3V lithium batteries
Blixtsynk, max (i sek): 1/90


-- Nicke

F75.jpg
 
Förutom att siten stinker undrar jag vilken kamera f75 kommer att ersätta. Känns som om den ligger närmare 80 än 65 utan att kunna ersätta 80.
 
joker skrev:
Förutom att siten stinker undrar jag vilken kamera f75 kommer att ersätta. Känns som om den ligger närmare 80 än 65 utan att kunna ersätta 80.
Den sajten var otroligt kass. Jag stör ihjäl mig på opraktiska sajter. På en sida som Nikon vill man ha information, inte kosmetika.
Man får väl hålla sig till www.nikonusa.com
 
Ni får ju i alla fall skiten och funka...
Det är ju mer än vad jag får!
Man blir väl tvungen att byta märke :)
/Svante
 
Kodiak skrev:
Ni får ju i alla fall skiten och funka...
Det är väl en sanning med modifikation. Det tar lååååååååååååååååååååång tid att ladda sidan i XP och Explorer.

I Mac OS 8.6 och Explorer funkar det inte alls. Jättesmart, det är ju rätt vanligt att fotografer kör Mac.
 
Jag får intrycket att alla Nikonsajter i Europa kommer ha samma sida men med olika språk. Tyskarnas Nikonsida ser ju likadan ut. Eller är det så att Svenska Nikon använder Tyska Nikonssida och sedan bara översätter den.

Försöker luska ut när Nikkor 70-200mm vr AF-S kommer ut
 
Calle S skrev:
Det är väl en sanning med modifikation. Det tar lååååååååååååååååååååång tid att ladda sidan i XP och Explorer.

I Mac OS 8.6 och Explorer funkar det inte alls. Jättesmart, det är ju rätt vanligt att fotografer kör Mac.

Sorry Mac! hehe :)
 
Mycket gnäll

Håller inte med i gnället angående Nikons nya hemsida. Åtminstone funkar den bra för mig, som har någorlunda snabb uppkoppling, och inte är det något problem med mac (OS9). Om saker saknas på sidan - ge Nikon lite tid på sig, sidan är ju helt ny! Och inte är det oväsentligt att man lyckats göra en rätt snygg sajt.
 
Re: Mycket gnäll

qwerty skrev:
Håller inte med i gnället angående Nikons nya hemsida. Åtminstone funkar den bra för mig, som har någorlunda snabb uppkoppling, och inte är det något problem med mac (OS9). Om saker saknas på sidan - ge Nikon lite tid på sig, sidan är ju helt ny! Och inte är det oväsentligt att man lyckats göra en rätt snygg sajt.
Nu funkar den anständigt. Grejen är att man släpper inte sin nya sajt innan den är klar, det är bara irriterande. Speciellt om man är en av världens största kameratillverjare. Nikon klantade till det, och jag tänker fortsätta gnälla om jag hittar saker som inte passar mig.
 
ANNONS