Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ny stationär dator
- Trådstartare Håkan1
- Start datum
forstheim
Aktiv medlem
Inet brukar vara bra och ha olika paket som kanske kan passa dig. Läser du bara på lite så är det ganska enkelt att plocka ihop delar själv och låta Inet bygga ihop datorn för en extra liten peng. Jag gjorde så för 6 år sedan när jag köpte mig en ny stationär dator. Jag "tog i" lite extra då och är fortfarande nöjd med mitt köp. Håller fortfarande fint för både bildredigering och musikskapande som jag också sysslar med.
Abe Normal
Aktiv medlem
Rekommenderar också Inet, gå in nu till Black Friday. Kolla in AMDs nya processorer med extremt snabba läshastigheter. Det finns säkert prisvärda paket, lagringsminne kan du alltid bygga på efter hand. Rekommenderar också M2-minnen direkt på moderkortet med läshastigheter uppåt 4500 MB/s.
Abe Normal
Aktiv medlem
Vad har du för prestandakrav?
Minsta modellen av Apple iMac med 21.5"-skärm kostar strax över 14000. En extern 3TB-disk får man för under tusenlappen.
Med reservation för att jag inte vet hur lämpliga iMac-skärmar är för bildredigering nuförtiden.
Nya MacBook Air ska vara ruskigt snabb, allt integrerat på moderkortet.
PMD
Aktiv medlem
Kanske något liten skärm på den som går på under 15000?Nya MacBook Air ska vara ruskigt snabb, allt integrerat på moderkortet.
Abe Normal
Aktiv medlem
Kanske något liten skärm på den som går på under 15000?
Håller med, inte optimalt att redigera på. Tänkte mig extern skärm. Hörde ikväll och har läst att Apple tar fram en egen processor och den är riktigt snabb. Samma processor sitter i olika modeller, därför kan den billigare Air ge mycket prestanda.
Annars ger desktop mycket dator för pengarna, det blir lätt att serva/byta komponenter och håller bra. Är väldigt nöjd med min nya AMD och x570 chipet/modekort, perfekt om man vill ladda stora filer.
PMD
Aktiv medlem
Apples M1-processor lär ju komma i alla deras datorer så småningom, men så vitt jag har lyckats utröna så kommer det att bli omöjligt att byta komponenter i M1-baserade burkar. Alltså gäller det att välja rätt från början.
Den iMac jag föreslog för ett par inlägg sen är dock baserad på en Intel-CPU och skiljer sig knappast vad gäller mek-vänlighet mot de senaste årens Mac-or.
Den iMac jag föreslog för ett par inlägg sen är dock baserad på en Intel-CPU och skiljer sig knappast vad gäller mek-vänlighet mot de senaste årens Mac-or.
Abe Normal
Aktiv medlem
Apples M1-processor lär ju komma i alla deras datorer så småningom, men så vitt jag har lyckats utröna så kommer det att bli omöjligt att byta komponenter i M1-baserade burkar. Alltså gäller det att välja rätt från början.
Det stämmer säkert, inte lätt att byta komponenter i en MacBook. Nya MacBook Air med M1-chipet ska vara släppt nu.
Håkan1
Aktiv medlem
Behöver bara datorn ingen skärm ssd disk 16 ram mycket extra lagring ungefär så kanskeVad har du för prestandakrav?
Minsta modellen av Apple iMac med 21.5"-skärm kostar strax över 14000. En extern 3TB-disk får man för under tusenlappen.
Med reservation för att jag inte vet hur lämpliga iMac-skärmar är för bildredigering nuförtiden.
mmakr
Aktiv medlem
Jag tycker att du skall avvakta någon vecka tills det kommer tester med avseende på Photoshop och nya MacMini med nya M1 processorn. Den verkar mycket lovande när det gäller prestanda och den är tyst. I övrigt rekommenderar jag att du komponerar en dator hos Inet. Jag har nyligen gjort det och kundservicen var på toppen. Mvh Åke
mickecrown
Aktiv medlem
Hej,
Instämmer med vissa tidigare inlägg. Låt Inet eller Webhallen bygga en dator åt dig som du konfigurerar. Jag har använt båda sista 5 åren och är helt nöjd med vad jag fick för pengarna. Stationära datorer för 12,500 på Inet 2015 och för 21.000 på Webhallen 2019. Mycket fina byggen i båda fallen!
Lycka till!
Mikael
Instämmer med vissa tidigare inlägg. Låt Inet eller Webhallen bygga en dator åt dig som du konfigurerar. Jag har använt båda sista 5 åren och är helt nöjd med vad jag fick för pengarna. Stationära datorer för 12,500 på Inet 2015 och för 21.000 på Webhallen 2019. Mycket fina byggen i båda fallen!
Lycka till!
Mikael
howlingsun
Medlem
Apple M1 ser ju helt ok ut hittils.
720MP panorama stitch i Photopshop via Rosetta med 8GB ram i MacBook Air.
100MP Fujifilm GFX filer i Lightroom via Rosetta Mac Mini 8GB ram.
Lightroom via Rosetta
720MP panorama stitch i Photopshop via Rosetta med 8GB ram i MacBook Air.
100MP Fujifilm GFX filer i Lightroom via Rosetta Mac Mini 8GB ram.
Lightroom via Rosetta
Abe Normal
Aktiv medlem
När det är dags för ny dator får man börja borra i ämnet. Av en slump hamnade jag på Black Friday förra året hos Inet och fick bra pris på flera komponenter.
Nya AMD Ryzen ser väldigt prisvärda och bra ut. För en PS-dator kolla in nya Ryzen 5600X-6 core. Ett vettigt ASUS x570 kort,1 TB M2 och typ Nvidia 1660 GTX, som är ett mellankort,16 alt. 32 GB RAM. Jag satsade på en Fractallåda och är väldigt nöjd. Mer minne kan man bygga på vart efter. Detta borde din budget räcka till.
www.inet.se
Nya AMD Ryzen ser väldigt prisvärda och bra ut. För en PS-dator kolla in nya Ryzen 5600X-6 core. Ett vettigt ASUS x570 kort,1 TB M2 och typ Nvidia 1660 GTX, som är ett mellankort,16 alt. 32 GB RAM. Jag satsade på en Fractallåda och är väldigt nöjd. Mer minne kan man bygga på vart efter. Detta borde din budget räcka till.
AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB
AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB finns hos Inet! Sveriges bästa datorbutik med det senaste för gaming- & teknikentusiaster.
Senast ändrad: