Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

nya diaglas suddiga

Produkter
(logga in för att koppla)

Albert K

Aktiv medlem
Hej!

Jag köpte nya glasade diaramar idag. Alla glas är helt suddiga, ungefär som om glaset är orent, och det går inte att putsa bort. Verkar konstigt. Det kan väl inte varar rätt??? Någon som kan bekräfta/förklara?

(Har bara använt oglasade diaramar tidigare.)

Tack för svar,
Albert

Senast ändrad:
Sen är det däremot ett problem att glasade diaramar redan vid leverans ibland har en dryg mjölkaktig hinna som måste putsas bort. Om det inte påverkas av lite gnugg så lär det dock vara anti-newtonbeläggning. Det bör stå på förpackningen om det är anti-newton. Antinewtonbeläggningen är alltså knottrig.

Har iaktagit att nya oanvända glas fått en grå hinna på sig redan efter ett år ca. Gick att putsa upp dem med microfiberduk, men känns väl omständigt så jag fortsätter med oglasat.

Det var mycket värre innan GePe bytte glassort för kanske 10-15 år sedan. Numera upplever jag inte att det är något större problem.

ANNONS
Götaplatsens Foto