Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Objektiv 70-300/4-5,6 Nikon vs Tamron?
- Trådstartare SvenP
- Start datum
jakethesnake
Aktiv medlem
Hallå
Har inte prövat någon av dem men ryktet säger att Tamron linsen är den samma som Nikon 70-300D
Köp tamronlinsen så får du bländarring, då går den att använda till alla Nikonkameror. Lite lättare att sälja om du ångrar dig.
Har inte prövat någon av dem men ryktet säger att Tamron linsen är den samma som Nikon 70-300D
Köp tamronlinsen så får du bländarring, då går den att använda till alla Nikonkameror. Lite lättare att sälja om du ångrar dig.
martinl
Aktiv medlem
jakethesnake skrev:
Alternativt se om du kan hitta en begagnad Nikkor 70-300/4-5.6ED. Den är bättre byggd än "G"-versionen, och även om den nu skulle vara byggd av Tamron (jag tror det råder viss kontrovers om detta?) så åtnjuter den "originalstatus" när du ska sälja den.
Alla linserna lär vara rätt skarpa upp till ca 200mm, något mjuka upp mot 300. Thom Hogan har en review:
http://bythom.com
/Martin
tomasmarklund
Aktiv medlem
Dessutom, om jag har förstått saken rätt, så har nikons G-objektiv bajonett i plast. Det kan kanske vara bra det också men onekligen låter det lite skräpigt tycker jag...
Sen är ju frågan om du egentligen behöver nån bländarring, du kan ju ändå inte använda den på din F80. Ja, annat än att vrida den till minsta bländare så att objektivet över huvud taget går att använda på kameran (jag har också en sån). men jag håller med om att även om man inte använder den så känns det lite fattigt då den saknas
Och helt klart är bländarringen bra att ha om du ska sälja/låna ut objektivet nån gång.
Du har inte funderat på Sigmas motsvarighet? Om jag inte minns fel så har dom fått aningens högre photodo-betyg än tamron, vad nu det kan vara värt.
/Tomas
Sen är ju frågan om du egentligen behöver nån bländarring, du kan ju ändå inte använda den på din F80. Ja, annat än att vrida den till minsta bländare så att objektivet över huvud taget går att använda på kameran (jag har också en sån). men jag håller med om att även om man inte använder den så känns det lite fattigt då den saknas
Du har inte funderat på Sigmas motsvarighet? Om jag inte minns fel så har dom fått aningens högre photodo-betyg än tamron, vad nu det kan vara värt.
/Tomas