Annons

P900 vs Canon imagePrograf PRO-1000

Produkter
(logga in för att koppla)

LGNLGN

Aktiv medlem
Vi hade diskussion tidigare i tråden kring vad det går att göra med alla utskrifter. Det börjar bli några stycken😃. Här är exempel på några motiv som testats med P900.

Visa bilaga 167167
Papper i a2 kommer förpackade inuti en box som blir perfekt att samla i den dagen jag använt upp dom, men just nu har jag ingen bra uppsamlare. Är det någon som har någon smart lösning hemma? Jag har ingen bra byrålåda som klarar a2.

Obs, bilden ska bara komplettera texten. Försök inte avgöra kvalitet på utskrifterna mer än möjligen gällande val av objekt och komposition. Fotat detta handhållet i dåligt ojämnt ljus. Både lite högre iso och lokal uppljusning har krävts. Även hög komprimering från LR till IPad.
har sökt något liknande. Detta skulle nog passa mig men är för högt. Tänker ha mitt ev under sängen. https://www.blocket.se/annons/stockholm/ritningsskap/102948193
 

LGNLGN

Aktiv medlem
Har testköpt denna. Om det funkar bra (4 cm) kanske jag har en för resp år

Kanske dessa också skulle funka?

Samma men billigare
 
Senast ändrad:

gamleJ

Aktiv medlem

gamleJ

Aktiv medlem
Har testköpt denna. Om det funkar bra (4 cm) kanske jag har en för resp år

Kanske dessa också skulle funka?

Samma men billigare
Billiga och fyller sin funktion. Hade varit bra med en mapp för varje storlek. Tyvärr lär väl inte a3+ finnas.
 

Micke_O

Aktiv medlem
Jag har en mapp i A2-format under sängen för det som inte hänger uppe för tillfället.

Skön disclaimer avseende bilden - endast nödvändig på ett fotoforum :-D
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Cool portfolioportfölj för A2. Kan man få den i ett hederligt gammalt bandyportföljstuk tro? Ja sånt där hiskeligt konstigt pressat brunt läder. Jag tror jag sparde min farsas gamla bandyportfölj i flytten. Måste leta. Han hade verkligen en sådan fast han aldrig var på någon bandymatch trots att han växte upp utanför Ljusdal i Hälsingland. Men i en sådan ryms nog knappt ens A3-orna.
 
Senast ändrad:

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Vi hade diskussion tidigare i tråden kring vad det går att göra med alla utskrifter. Det börjar bli några stycken😃. Här är exempel på några motiv som testats med P900.

Visa bilaga 167167
Papper i a2 kommer förpackade inuti en box som blir perfekt att samla i den dagen jag använt upp dom, men just nu har jag ingen bra uppsamlare. Är det någon som har någon smart lösning hemma? Jag har ingen bra byrålåda som klarar a2.

Obs, bilden ska bara komplettera texten. Försök inte avgöra kvalitet på utskrifterna mer än möjligen gällande val av objekt och komposition. Fotat detta handhållet i dåligt ojämnt ljus. Både lite högre iso och lokal uppljusning har krävts. Även hög komprimering från LR till IPad.
Det enklaste är ju att lyfta ur hela plastskyddet med alla pappar när man printar och lägga ner de man inte känner för att rama i botten och sedan lägga tillbaka kvarvarande oanvända papper. Annars måste man ju vänta till alla 25 papper är printade.

Det är väl annars det man upptäcker omgående är att våra bostäder i allmänhet inte är gjorda för A2 förvaring.

På lite längre sikt tror ja att jag ska göra ett större förvaringsfack som jag ska skruva fast under min loftsäng så jag kan skjuta in A2 förpackningarna där.
 

pemrby

Aktiv medlem
Den ser fin ut. Hur många utskrifter skulle du uppskatta får plats?
Skulle tro minst 50 utskrifter, jag har 25 fickor i min just nu men har bara fyllt fem fickor med två bilder i varje (300 g fine art). Den är cirka 4 cm tjock på insidan och plastfickorna är tunna men ända ganska schysst kvalitet.
 

gamleJ

Aktiv medlem
Är det nåt fel på kartongerna som papperen ligger i? Gratis dessutom.
Nej det var så min plan såg ut när en låda från a2 blir ledig men blev lite nyfiken på hur ni andra gör. Lite sugen blev jag allt på några av förslagen men förmodligen hamnar dom pengarna i mer papper istället.
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Fick min beställda kompletta bläckleverans igår via Shenker för 4300 spänn, så det var en enkelt sparad 1000-lapp. Skickas från Danmark så det tog väl en 3-4 dagar. Så nu behöver jag inte tänka på bläck på ett tag :)
 

LGNLGN

Aktiv medlem
Har testköpt denna. Om det funkar bra (4 cm) kanske jag har en för resp år

Kanske dessa också skulle funka?
Fick den och det ser definitivt ut att kunna funka för A2 förvaring. Rymmer många och är styv. I mitt fall kommer den normalt att vara under sängen.

Kompletterar senare också med tomma A2 kartonger samt någon mer mapp .

Kommer vad jag tror att ha dem tids kategoriserade med A2 och A3 i samma.
 

J O Härnström

Aktiv medlem
Rulle?
Frågor från den oinvigde.
Om man skriver på rulle med rullhållaren. Hur kapar man då av bilden i kanten när den är printad?
Buktar sig papperet efteråt eller blir det plant?

/ "Full Rulle"
 

gamleJ

Aktiv medlem
Rulle?
Frågor från den oinvigde.
Om man skriver på rulle med rullhållaren. Hur kapar man då av bilden i kanten när den är printad?
Buktar sig papperet efteråt eller blir det plant?

/ "Full Rulle"
Du får klippa med sax och sedan jämna till med pappersskärare.
Har inte testat ännu men såg en utskrift från rulle som Keith Cooper gjorde. Den buktade lite men ett litet motrull borde avhjälpa problemet😊.

Med spillet som uppstår ser jag ingen anledning att köpa rulle. Det blir snarare dyrare. Däremot vid panoraman och när flera bilder ska skrivas ut samtidigt finns det en poäng. Jag väntar på någon utförsäljning av fint papper på rulle så jag kan testa.
 
ANNONS