Annons

Pentax K-5 med ISO 80-51200!!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Väntan

Jag beställde min K5 den 21/9 på Cyberphoto, och väntar fortfarande besked om leveranstid.
Det står bara att den beräknas in under V45.
Mats
 
Berätta gärna lite om dina första intryck av K-R

Uffe

Min farsa är entusiastiskt pentax-användare, sen länge. Jag har haft canon fram till d300 från Nikon och sen bytte jag till d700 men har sålt allt då jag inte använde det så mycket. K-r är faktiskt riktigt vass på höga iso något jag uppskattar men inte förväntade mig. Den är snabb, robust och på alla sätt en "sjyst" kamera. Har inte hunnit kolla in bilder ännu eller så men spontant så så är den klart bättre än jag förväntade mig.inte samma känsla som syrrans d300s direkt men det är ju itne riktigt en referens. så hittills positivt utan att ha tekniska underlag för det.
 
Min farsa är entusiastiskt pentax-användare, sen länge. Jag har haft canon fram till d300 från Nikon och sen bytte jag till d700 men har sålt allt då jag inte använde det så mycket. K-r är faktiskt riktigt vass på höga iso något jag uppskattar men inte förväntade mig. Den är snabb, robust och på alla sätt en "sjyst" kamera. Har inte hunnit kolla in bilder ännu eller så men spontant så så är den klart bättre än jag förväntade mig.inte samma känsla som syrrans d300s direkt men det är ju itne riktigt en referens. så hittills positivt utan att ha tekniska underlag för det.


Tack för rapport!
Att den är vass på höga iso låter ju bra. Det är ju där Pentax släpat efter. Det blir spännade att se jämförelser med K5:an som faktiskt kostar dubbla pengarna. Utvecklingen går snabbt och ska man "hänga med" så kanske man behöver byta kamerahus vart annat år. Då blir det dyrt om man går på Top-of-the line-produkterna.

Uffe
 
ANNONS