Annons

Polaroidram.

Produkter
(logga in för att koppla)

matterohmee

Ny medlem
Skulle gärna vilja ha hjälp med en snygg polaroidram! Hittade en annan tråd men tyckte inte de funkade.

Försökte själv, använde mig av canvas size och sen ville jag ha en text som ser handskriven ut men hittade ingen så fick skriva dit det själv som ett barn.

Bilagor

• fotosidan.jpg
    fotosidan.jpg
    82.7 KB · Visningar: 563
matterohmee skrev:
Försökte själv, använde mig av canvas size och sen ville jag ha en text som ser handskriven ut men hittade ingen så fick skriva dit det själv som ett barn.

Men skriv in den då, "på riktigt"! Aningen skriver du på vitt papper, skannar in och kopierar till bilden, eller så köper du en ritplatta (där musen är ersatt av en penna) som du använder direkt in i redigeringsprogrammet.

Ska det vara handskrivet, så bör det vara din handstil!

Per.

Antagligen är han ute efter en snygg "hand skriven" font, och mitt bästa svar är då att google fungerar till det mesta.

Om han däremot vill göra som du föreslagit å skriva det själv så kanske han bangar pga att han måste ha en scanner, men det det är ju bara att ta en bild på texten... å en kamera verkar han ju onekligen ha :)

Plåta texten på vitt papper, för över "textbilden" som ett nytt lager och sätt blandningsläge till darken/mörka ned (sitter med eng ps å kan inte alla svenska översättnigar i huvudet för tillfället) alt multiply/multiplicera (har framförallt druckit för mycket rödvin för att komma ihåg svenska översättningar) så har man texten snyggt på sin bild :D

För än mer specifik (och för hoppningsvis nyktrare guidening) så är det bara att höra av sig så står jag till tjänst.

Lycka till!

ANNONS
Götaplatsens Foto