Annons

Pop Art

Produkter
(logga in för att koppla)

964

Medlem
Finns det något program som kan fixa så att man får grafik som liknar Roy Lichenstein målningar?

Andy Warhole osv kan ju vara kul osså
 
Länka gärna till någon bild så blir det lättare att förstå vad du menar
 
Fast det handlar väl först och främst att få en ordentlig rastrering eller är det posteriseringen du är ute efter? Man skulle väl kunna tänka sig en posterisering och sedan en rastrering men sedan kommer du nog inte längre utan att blanda in typ illustrator eller annat vektorbaserat ritprogram.

Med posteriseringen kommer du ju med lite maskning alternativt lite kreativ jobb med färgerna i det som på engelska heter hue/saturation (tror det ligger under "image") få lite resultat som liknar Warholes Marilyn Monroe

http://bs.cyty.com/freie-schule/projekte/prowo/selbstbildnisse/warhol/marilyn2.jpg
 
Senast ändrad:
Anderzon skrev:
Tidningen Allt om digitalfoto hade något rep. om detta för ett tag sedan... Christel kanske vet?

Mvh // M

Är det Warhole eller Lichtenstein du menar då? För om det är den förste tror jag det var över ett år sedan... Men det finns säkert några guider till det på nätet annars.
 
Clouseau skrev:
Är det Warhole eller Lichtenstein du menar då? För om det är den förste tror jag det var över ett år sedan... Men det finns säkert några guider till det på nätet annars.

Tjeena,

Det var Lichtenstein jag tänkte på... kanske var det så länge sedan :(
Ska kolla om jag har tidningen kvar när jag kommer hem ikväll.

Mvh // M
 
Om du vill får det sådär så är det lättast att göra det i något illustrationsprogram t.ex illustrator. Du lägger fotografiet under och sedan ritar du av det. För att få rasteret så kan du testa Förvandla pixlar->Färgraster i photoshop
 
ANNONS