Annons

Problem hos Posten nu innan jul?

Produkter
(logga in för att koppla)

danneman

Aktiv medlem
Har väntat otåligt på en bildbeställning och frågade till slut leverantören. De meddelade att bilderna var skickade men att Posten har stora problem med leveranstiderna för tillfället. Är det något som även andra har märkt av nu i December eller?

Hittills inga problem.

Filmer från Brafilm kommer som vanligt med vändande post, bilder från labbet tar två dagar och mitt grattiskort till farsan kom fram nästa dag (i dag alltså).
Trots att frimärket ramlat av kuvertet! Satt bara en liten klisterrest kvar.

Hmm..

Brukar få mina bilder inom 7 dagar men nu har det gått 14 dagar. Ser mörkt ut för mina personliga julkort det här.

Kan det verkligen ta såhär lång tid? Fruktar att min försändelse kommit bort i hanteringen.

Gör så här:

1. Kolla med leverantören när grejorna är skickade, hur de är skickade (brev/paket, frimärken/porto betalt etc), inlämnade/hämtade och meddela att du tänkt reklamera försändelsen på Posten.

2. Skriv en lista på vad som finns på bilderna och hur många det är.

3. Stövla in på närmaste Postcenter (inte ombud) och reklamera försändelsen. När du reklamerar är listan som du gjorde i punkt två helt suverän.

Oftast när man gör detta så brukar man inte komma längre än till punkt 1 och att man har försändelsen nästa dag, dvs leverantören skyller på Posten när problemet ligger hos honom.

Jag beställde grejor från Zebramedia i torsdags och hade en avi i lådan i fredags, så några leveransproblem hos Posten har jag inte sett skymten av.

Andra tips inför julen och Posten:
- Om du får dina julkort i veckan, så använd vanliga frimärken och posta dem i en gul/blå låda så hinner de fram innan jul. Vanligt förekommande hos mig beroende på egen senhet.
- Om du inte får dina julkort i tid prova Postens variant: http://www.posten.se/m/vykort?IntLinkPushCName=privat.david1

Bra tips. Kan behövas någon som tänker lite systematiskt ibland. ;)

Fick min försändelse till slut! Den var stämplad 5/12 från Helsingborg och dök upp idag 19/12 hos mig i Karlstad. Jodå nog kan man tala om leveransproblem va!

det händer ibland att brev ramlar ur en säck eller låda och hamnar bakom eller under något. Kanske glöms en bur med paket i något hörn...
Posten är en stor organisation så lite svinn får man väl räkna med. Tråkigt när det drabbar ensjälv dock.

/J

ANNONS
Götaplatsens Foto