Annons

Problem med betalning Fotosidan Magasin

Produkter
(logga in för att koppla)

Jan Sahlen

Medlem
Jag har heller inte fått någon tidning!
Fick dock förra numret 2013 nr 2, sedan jag startade prenumerationen.

Kanske redaktören kan kolla på det också?
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Jag har heller inte fått någon tidning!
Fick dock förra numret 2013 nr 2, sedan jag startade prenumerationen.

Kanske redaktören kan kolla på det också?
Din pren skall löpa t.o.m #7 2013. Jag mailar kundtjänst för att dubbelkolla och ber dem skicka ett ex till dig!
 
Mot bättre vetande...

...har jag idag förlängt mitt medlemskap (men nedgraderat) och antagit erbjudandet om en tidningsprenumeration (6 nummer.) Trots allt fick jag endast ETT nummer genom detta erbjudande förra året, då efter åtskilliga mail-kontakter med prenumerationsavdelningen som uppenbart motvilligt slutligen svarade att de "skulle öppna prenumerationen igen..."

Förmodligen dumt att försöka igen då det uppenbarligen inte funkar som det ska mellan Fotosidan, de som hanterar betalningar och prenumerationer samt tryckeri. Den där "ekonomiavdelningen" skylldes det på gång efter gång senast det begav sig, men de borde rimligen blivit ersatta vid det här laget. Lite kompetens måste det väl gå att rekrytera även om det är i huvudstaden...
 

143802

Medlem
För egen del är förtroendet förbrukat eftersom det strulat varje gång jag vile förnya och ha med tidningen. Kommer fortsättningsvis vara medlem på Fotosidan vilken jag tycker är helt suverän. Däremot får tidningsprenumerationen löpa ut utan förnyelse.

Hälsningar
/Roger
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Både ni två hamnade mellan stolarna runt årsskiftet när vi vi 3-4 tillfällen inte fick över beställningar ordentligt till prenumerationsdatabasen. Vi upptäckte detta väldigt sent då det inte var så många och vi missade att se sambandet (utan trodde det var "normalt" posten-strul).

Det där var droppen som fick bägaren och rinna över så vi har under våren lagt ca 2v på att koda om så att alla beställningar nu skrivs direkt mot prenumerationsdatabasen och på ett kontrollerat sätt. Jag hoppas att det därmed skall sätta stopp för strulet.
 

Bj-örn

Aktiv medlem
Fotosidans Magasin

Hej David Elmfeldt

Nu har jag inte fått Fotosidan Magasins senaste nummer.
Har ni problem igen med adressregister och distr. ??????

Med vänlig hälsning

Björn Liljegren
 

elmfeldt

Redaktör
Forumpersonal
Hej David Elmfeldt

Nu har jag inte fått Fotosidan Magasins senaste nummer.
Har ni problem igen med adressregister och distr. ??????

Med vänlig hälsning

Björn Liljegren
Allt ser korrekt ut med prenregistret (ditt sista nr är 2014/1). Jag ber kundtjänst skicka ut ett ex direkt.
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Bor du i Göteborg så kan du få det numret av mig, jag har nämligen fått två ex av nr 4 / 2013.


Red, jag minns att jag förutom detta nr fått dubbla ex. även av det tidigare numret med kungsfiskaren på omslaget, och antagligen av ytterligare något nummer. Har lite dåligt samvete för att jag inte redan meddelat detta. Är inte så väldigt fokuserad f.n. - dels är det förenat med rejäla smärtor för mig att överhuvudtaget sitta framför datorn, och dels har det blivit lite rörigt här pga renovering av lägenheten. Har fått ta hjälp av andra för att packa i lådor och forsla undan, och sedan hittar man ju inte så mycket längre...

Har förstås ingen användning för dubbla nummer, så ifall det är någon annan som saknar något av dessa tidigare nummer, så går det att få de dubbletter jag har råkat få.

På det ena exet står det 1317353 och på det andra 1945997, vilket jag förmodar är prenumerationsnummer. Den första prenumerationen var avsedd som ersättning för den tvååriga jag betalat för Proffsfoto, men som ju tyvärr gick i graven, och den andra tecknade jag i samband med att jag blev bronsmedlem. Jag utgick förstås ifrån att denna andra prenumeration inte skulle läggas till förrän efter att den första hade gått ut, och inte att båda skulle löpa samtidigt - det har jag ju ingen nytta av...

Sedan kommer jag också ihåg att jag ännu lite tidigare betalat för någon provprenumeration på tre(?) nummer, men jag minns inte när det var.
.
 

jvd

Aktiv medlem
Köp tidningen i butik stället, har också dåliga erfarenheter av prenumeration och sk "erbjudanden"

Nåt som inte alls är så dumt är att gå in på biblioteket och läsa den.........
 

FlyerOne

Aktiv medlem
Mja, det gör jag med en del tidskrifter, man har ju inte råd att köpa allt man vill läsa...

Men lösnummer eller bibliotek har en (i mitt tycke) grundläggande nackdel. Man kommer alltid att missa vissa nummer, förr eller senare.
.
 

anders.dahlgren

Ny medlem
För er som äger en iPad eller liknande kan jag starkt rekommendera tjänsten Readly, som Spotify fast för tidningar. 99:-/mån, och du får tillgång till över 90 olika tidskrifter.
Bl.a Fotosidan, DigitalFoto, Kamera&Bild, Fotoskolan, FotoGuiden, PhotoshopGuiden m.fl.
 

Ekorreburgare

Aktiv medlem
För er som äger en iPad eller liknande kan jag starkt rekommendera tjänsten Readly, som Spotify fast för tidningar. 99:-/mån, och du får tillgång till över 90 olika tidskrifter.
Bl.a Fotosidan, DigitalFoto, Kamera&Bild, Fotoskolan, FotoGuiden, PhotoshopGuiden m.fl.
Säger som Anders, digitalt är ett alternativ. Jag använder själv ztory.com som har lite fler tidningar än Readly. Samma pris. Kan läsa tidningarna på datorn, plattan & telefonen.
 

jurrepurre

Medlem
Ingen tidningen, nu igen

Såg att det nu kommit ett nytt nummer, men inte har jag fått någon tidning.
Mig veterligen så har jag fortfarande en aktiv pren.
Tredje gången som jag nu får klaga på detta!!!
 
ANNONS