Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med Cash-back!

Produkter
(logga in för att koppla)
Cash-Back, syftet?
Jag tycker det är listigt av Canon att använda sig av den marknadsföringen. Att köra en kampanj t.o.m. jan/feb. De har under senare år lanserat nya modeller på PMAmässan som är strax efter kampanjtiden löper ut.
Så gjorde de 04/05 då jag köpte min nya fina Canon EOS 300D och efter två/tre månader släppte de 350D. Smart drag tycker jag.
Iår väntar jag till efter mässan, då skall jag köpa mig en 5D om de inte har något mer intressant att erbjuda.
 
Re: Nu får vi se...

nickepicke skrev:

Ni som hade samma problem kan ju alltid testa att maila till [email protected] eller ringa henne (via växeln 08-744 85 00).

Jag skickade ett email till henne och fick till svar ganska många dagar senare
att jag skulle ringa ett 0200-nummer ifall saken inte löst sig.

Pengarna ska enligt min "deltagarblankett" på www.submissionstatus.com vara insatta 5:e januari.
Än så länge har jag inte sett röken av några pengar.
Ställer mig i skaran av missnöjda cashback-kunder.
Är det så här man köper billigt på ärlig väg enligt Canon's normer?

Ska givetvis ringa och reda ut detta, men de 900 kronorna som jag skulle "tjäna" börjar kännas dyra.
 
Jag har skickat in tre cash-back-checkar och idag fick jag den sista inbetalningen. Talade förra veckan med Canon och fick besked att man har problem att betala till svenska banker. Jag fick uppge mitt hela IBAN nummer igen och vips så kom pengarna. Kan vara värt att ringa Canon och be dem kolla upp.
Första cach-backen gjorde jag i september, efter några veckor fick jag ett e-mail från Canon där de sa att jag hade uppget ett felaktigt IBAN nummer. Hade inte riktig tid att just då kolla vad som var fel - utan det gick en vecka och helt plötsligt hade jag pengarna på mitt konto. Fattade ingenting - men en sak är nog säkert Canon har något problem med utbetalningarna.
 
ANNONS