Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med Firefox

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag kör Firefox/2.0.0.11 helt utan problemen du beskriver. Du har inte varit och pillat på bildskärmsupplösningen eller något sådant?

Det är helt klart så att bilderna är förminskade.

Fotosidan har ju lite annorlunda bildvisning för att det va vara lite svårare att kopiera en bild och det gör att bilden upprepas.

Browsern tror att bilderna är mindre än de är. Någon inställning i FF måste det vara. IE har sin egen uppsättning inställningar.

Lek runt lite i inställningarna och om det inte räcker avinstallera och radera samtliga firefoxfiler och alla firefoxentryn i registret.
(regedit , CTRL-F, firefox ). Radera även appdata-mappen om den inte försvinner av sig själv. Den är normalt gömd.

Starta om.

Intallera igen.

Jag tog en snabbtitt i min FF 2.0.0.11 och den verkar inte ha någon inställning som ska kunna påverka det. CTRL-mouseweel ändrar inte bilderna alls, bara texten.

Japp! Där hade vi det! Jag har tydligen nån gång för länge sen installerat just det tillägget, aldrig använt det, och heller aldrig störts av det.
Nu avinstallerade jag det och det hela funkar som det ska.

Tusen tack, Ola! Nu slipper jag gå över till Opera :)

ANNONS
Götaplatsens Foto