Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Programerabar IR-Fjärrkontroll till 350d

Produkter
(logga in för att koppla)

PITCH

Aktiv medlem
Efter ett tips i ett av forumen här så har jag nu köpt mig en sån där programerbar fjärrkontroll som jag har tänkt mej att använda tillsammans med min 350d.....

Problemet är bara vad jag ska programera fjärren med för kod.

Jag har läst någonstans på nätet att jag ska programera fjärren som om kameran var en MGA (vad nu det är för något, förmodligen en TV och det låter amerikanskt). Detta fungerade ju såklart inte. Jag har även programerat fjärren mot några andra kändare märken utan framgång.

Någon som har ett tips på detta ?

Jag har samma problem som du! Har du fått någon träff en? Jag har läst att det finns någon här som har en programerbar till sin 350d:

MVH Ralf

nej ingen träff ännu.

Jo jag har också sett att någon här har programerat sin fjärr... Jag tror också att denna person har lånat en kompis fjärr och riktat den mot sin programerbara och på så vis "lärt" sin egen .

Jag har redan varit på den sidan ...

Angående din andra länk så.. kan jag inte det tyska språket...

Verkar vara hur man ska ställa in olika kontroller för att få det att fungera kolla om din finns med.

Jepp... X-akt en sånn har jag....

Om jag inte lyckas programera den till min kamera så kan jag leka med grannens TV iallafall....

fjärren heter radio shack

Jag har hittat koderna till D70, men det hjälper ju inte det är i alla fall Sanyo 11134.
Jag har köpt en mini fjärr jag med. Dumm som man är.

Senast ändrad:
den koden fungerade inte på 350d....
Man kanske får gå igenom precis alla koderna då ?

Trodde att det var så enkelt att någon annan redan hade löst det....

Mmm, eeeh.... 350d har väl ingen infraröd mottagare?

Edit: Jo fasen, där på fingergreppet satt det en! Ser med spänning fram emot mer info om ni är framgångsrika. Lycka till!

Fast egentligen så kostar väl inte canons trådlösa utlösare så mycket... eller ? tror jag har sett att den någonstans kostar 2-300:-
eller är jag ute och cyklar ?

Isåfall så kunde jag ju köpt den och sluppit allt krångel med att leta efter koderna till en lågbudget fjärr från teknikmagasinet.

I stumbled upon this discussion thread by accident and was very intrigued. I own a Digital Rebel (300D), have been around cameras, electronics and computers my whole life and it never occurred to me that any IR remote (properly programmed) could operate my camera!
I received 12, X-10 UR41A series, palm-sized, remote controllers free when I purchased the wireless alarm system for my home, so I gave it a try.
Low and Behold it Worked! I went through the entire series of numbers for ?MGA? products without success. Then I simply used the code first mentioned (132) and now the P+ (Channel up button) causes the shutter to release.
This remote is VERY small, not much bigger than the RC-5 and is meant for basic control functions, Vol+, VOL-, P+, P-, Mute and Power. It also has a bottle opener and wine opener. The only odd thing is what is noted by others that it sometimes triggers after 2 secs and sometimes right away.
Thanks for this info!

Bill
Tue Oct 5 10:22:40 PDT 2004

Bill says that code 132 on a X10 UR41A remote works but we have no way to tell what actual product that corresponds to. Actually I found a mapping for this remote and this code is one of the ones for a Wards. Never heard of that brand. I will test it as soon as I get home

Länk http://www.camerahacker.com/Forums/...anon/universal_remote_with_Canon_cameras.html

Jag har en handsfree från en Nokia 3210 som jag klippt av micken, funkar hur bra som helst. 79kr på Classe. Men man får inte klippa bort luren.
Man kan även köpa 2,5 mm audio plugg med kabel och löda dit en avtryckare (ännu billigare).
Men jag villll kunna använda fjärr, kanske får koden ifrån Wards. Har hittat en gammal manual till mini fjärren där Wards finns med, men fyvärr så är det bara 4 siffror på den gamla så man får sitta och klura lite.

Länk
http://www.remotecentral.com/cgi-bi...hers/radio_shack/631166-manual.zip&area=other

Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens Foto