Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

programvara eos 1ds

Produkter
(logga in för att koppla)

dudek53

Aktiv medlem
Har kommit över en eos 1ds men saknar programvaran som skulle behövas till den.

Ngn som kan förklara hur man får igång funktionen som gör att jag kan förstora bilden i min viewfinder efter att jag tagit bilden?

Verkar som att jag måste koppla kameran till datorn för att det ska fungera?

komplicerat värre?

programvara för 20d till eos 1ds

har programvara för eos 20d , eos digital solution disk etc.
Borde inte denna funka till eos 1ds även? I 1ds manualen refererar man till eos digital solution v4. Nån som har erfarenhet av hur dessa program reagerar på olika kameramodeller?

problemet med canon är att de endast bjuder på updates , inte själva programvaran.
Var går prgramvaran att köpa? Nån som vet?

Se bara till att ha senaste versionen av programvaran så klarar den alla Canons kameramodeller. (Eller omvänt programvaran på skivan klarar alla kameramodeller som fanns när skivan gjordes.)

För att installera uppdateringarna räcker det att ha någon version av något av Canons program installerat, vilket du lättast ordnar med din 20D skiva. Det finns även beskrivningar ute på nätet om hur man går runt uppdateringskravet för nedladdade uppdateringar, om så skulle behövas.

Ett litet tips är att du först tänker igenom vilken programvara du vill installera, då flera av Canons program har samma eller likvärdig funktionalitet. Du behöver med andra ord inte alla.

/Daniel

så bra !

Tack för tipsen !

Jag vill använda mig av eos viewer utility, då den kan ändra inställningarna i min kamera som inte går att ändra direkt i kameran.

Jag kan till ex inte zooma bilden i kamerans viewer utan att först aktivera funktionen via programvaran på datorn.

Jag förmodar att jag inte behöver uppdatera min v 8 solution disk. (originalcd:n till eos 1ds hade v4).

mvh Daniel

Vet någon hur jag får fatt på

eos digital solution disk

skall ändra ägarnamnet i kameran
MVH SGÖ

ANNONS
Götaplatsens Foto