Aton_
Aktiv medlem
Johan Okker skrev:
Du är en riktig lustigkurre du Kristofer.
Bilen var - om du nu inte förstod det - en liknelse. En annan skulle kunna vara att fråga dig om du snattar din mat?
Men liknelser kanske är lite för avancerat för dig, varför det nu kommer en mera direkt fråga.
Borde inte du som 36 åring ha ett jobb och därmed kunna göra rätt för dig, dvs köpa dina program etc eller överväga att använda sådant som faktiskt är gratis om du nu är ekonomiskt marginaliserad?
Min allmänna köpmoral ser ut så här: Självklart är det fel att stjäla. Lika självklart är det fel att sko sig på andras bekostnad t ex genom omotiverat höga priser. Det är inte alltid rätt att ta ut det maximala pris marknaden är beredd att betala. Ju större företag desto större fel med ockerpriser eftersom stora företag med automatik kan få ett övertag som liknar monopol. Stöld är alltså fel men fildelning över internet ser jag inte alltid som stöld, om det är sådant du tänker på.
Om du undrar över mina köpvanor så köpte jag Photoshop Elements 2.0 så sent som i april. Jag betalade ca 1000 kr hos Cyberphoto. Det tycker jag var ett ganska rimligt pris.