Annons

Rajala Pro Shop

Forslund

Aktiv medlem
Jag stör mig på firmor som lurar sina kunder oavsett vad de säljer. Självklart ska det lyftas fram när de missköter sig. Jag tycker inte det är något konstigt.. När SIBA gör samma sak lyfter man det till riksnyheterna på SVT. Däremot är det inget jag går och retar mig på dagligdags. Jag har för mycket annat att tänka på.

Att du påstår att jag lyfter frågan för att jag är snål, eller för att jag har dåligt med pengar ser jag enbart som en förolämpning.. Jag handlar av den SERIÖSA handlare som för dagen är billigast. Just nu är det fotokungen som i morgon får en beställning på 70-200/2.8L IS II:).
 

Mr Davidson

Aktiv medlem
Vill minnas att sist SIBA fick journalistiskt gratisutrymme vär när en höjdare blev kidnappad. Inte ens dagspressen intresserar sig numera för ihåliga lockpriser för att skapa floor traffic, som dessutom sällan ens finns på lager. Det anses vara allmän kunskap idag. Det borde vi också anse. Man saknar inte valmöjligheter idag. Just det faktum att vi kan få reda på att någon prisar bort sig, borgar för att marknadskrafterna funkar. Det finns en uppsjö andra aktörer att vända sig till istället. Ring istället upp, eller skriv ett mejl till personalen på butiken och berätta hur Du som presumtiv kund upplevde deras kampanj och det fick Dig att inte vilja handla alls där. Skickar Du dessutom mejlet med kopia till VD för moderbolaget i Finland, tror jag Du når bättre effekt än gå i försvar mot eller känna Dig förolämpad av mig.
 

BroderIsak

Aktiv medlem
Fotokungen... Jag har ringt dom ett par gånger men dom svarade aldrig . Undrar om dom är seriösa då?
Var ut efter en en blixt till min kamera och dom var billigaste enligt nätet men när jag kom till butiken så var den slut. Så då fick jag åka hem igen och sen återkomma till dom efter ca 10dagar när dom hade fått in den igen. Tycker det var riktigt dåligt att det inte stod på nätet att den var slut!
 

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Fotokungen... Jag har ringt dom ett par gånger men dom svarade aldrig . Undrar om dom är seriösa då?
Var ut efter en en blixt till min kamera och dom var billigaste enligt nätet men när jag kom till butiken så var den slut. Så då fick jag åka hem igen och sen återkomma till dom efter ca 10dagar när dom hade fått in den igen. Tycker det var riktigt dåligt att det inte stod på nätet att den var slut!
Jag har ringt Fotokungen oerhört många gånger och mig svarar de i alla fall så gott som alltid, du har nog haft otur.
 

Helmershus

Medlem
Varning för Rajala

Jag vill varna för Rajala.

Gjorde en beställning, och efter diverse strul. Så kom en del av grejerna.
Dock hade jag beställt ett UV-filter men fick ett protection filter.
Tittade sen på följesedlen, då hade de tagit 1600 sek för filtret. Ska kosta 800 sek.

Har varit i kontakt med dom. De har lovat att sätta in pengarna på mitt konto.
Efter en vecka finns det fortfarande inga pengar insatta.

Lurad ??
 

Sven Blomquist

Aktiv medlem
Det tror jag inte. Alla utbetalningar från ett företag tar längre tid för att det behövs en rimlig kontroll på att allt gått rätt till. Du får dina pengar. Det är jag helt säker på, förutsatt att bolaget inte går omkull.

Jag vill varna för Rajala.

Gjorde en beställning, och efter diverse strul. Så kom en del av grejerna.
Dock hade jag beställt ett UV-filter men fick ett protection filter.
Tittade sen på följesedlen, då hade de tagit 1600 sek för filtret. Ska kosta 800 sek.

Har varit i kontakt med dom. De har lovat att sätta in pengarna på mitt konto.
Efter en vecka finns det fortfarande inga pengar insatta.

Lurad ??
 

aswe

Aktiv medlem
Snabbt in med pengar och långsamt ut. Jag skulle inte ha förväntat mig något annat.
Nej jag är inte bitter.
 

Forslund

Aktiv medlem
Vill minnas att sist SIBA fick journalistiskt gratisutrymme vär när en höjdare blev kidnappad. Inte ens dagspressen intresserar sig numera för ihåliga lockpriser för att skapa floor traffic, som dessutom sällan ens finns på lager. Det anses vara allmän kunskap idag. .
Efter senaste "mellandagsrean" så var siba med på nyheterna på tv4 och rapport på svt pga att de fuskade med reapriserna och inte hade utlovade varor i butiken.

Fotokungen svarar alltid när man ringer. Jag har bett dom ringa upp när restade saker kommit in. "klart de inte ringer tänkte jag".. Men de har hållt löftet, fråga mig inte hur. Det är iaf min nya leverantör:).
 

Helmershus

Medlem
Varning rajala

Har fortfarande inte fått några pengar tillbaka från Rajala. Har skickat mail till dom, ni svarar dom inte på mailen.

Helt klart att den firman inte är seriös.
 

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
En liten rolig anekdot är att rajalas butik har en gayflagga, man kan undra varför...
Ja det beror väl bara på att de inte upptäckt att prideveckan tagit slut för ett bra tag sen. Under den veckan var hela stan full med regnbågsflaggor. En del affärsfolk tror ju att de får fler kunder om de flaggar lite oavsett om det är för turister eller gayfolk.
 
ANNONS