Annons

Rawshooter och beskära bilder

Produkter
(logga in för att koppla)

blixa

Aktiv medlem
Har börjat använda Rawshooter Essentials 2005 och undrar bara hur det är tänkt att man ska få in beskärning av bilderna i sitt arbetsflöde? Jag har inte hittat den funktionen i programmet, utan antar att man får generera TIFF bilder och importera det i nått annat program och där beskära, men det känns som ett helt onödigt steg.

Missar jag något i mitt resonemang? Har sett att konkurrenterna (ACR, Bibble, Capture One med fler) har denna funktion så helt ovanligt kan det väl inte vara att vilja beskära direkt i rawkonverteringsprogrammet...

Rawshooter är nog inte tänkt att användas ensamt (därav funktionen att den kan öppna bilden i annat program när den är klar med den).

AFE skrev:
Rawshooter är nog inte tänkt att användas ensamt (därav funktionen att den kan öppna bilden i annat program när den är klar med den).

Det är säkert en av de saker som kommer att finnas i "Premium"-versionen. Den ska ju enligt Pixmantecs webb bli "available soon". Hur snart, det verkar det inte vara nån som riktigt vet. "Get ready" står det på deras webb, men det står inte riktigt hur länge de tycker man ska vara det!

ANNONS
Götaplatsens Foto