Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Ruttna sökare
- Trådstartare Jimmy1
- Start datum
froderberg
Aktiv medlem
Konica Minoltas Dynax 7D har en stor sökare, annars får det bli Eos 5D
avlsutad110823
Avslutat medlemskap
Hej du!
Har en 1V
Har haft 3:an
Har 5:an
Har haft D30, D60, 300D
Har nu 1D mk2 och 350D
du får leta i all evighet men...
350d har liten men klar sökare
1D mk2 har bra sökare
1V o 3:an har perfekt sökare.
Roine
Har en 1V
Har haft 3:an
Har 5:an
Har haft D30, D60, 300D
Har nu 1D mk2 och 350D
du får leta i all evighet men...
350d har liten men klar sökare
1D mk2 har bra sökare
1V o 3:an har perfekt sökare.
Roine
Vevo
Aktiv medlem
Jag var faktiskt själv inne på att köpa en 20D när jag tyckte att jag inte orkade vänta på 7D längre. Men när jag sedan fick chansen att testa 7D på mässan så var det sökaren som faktiskt var den ultimata wow upplevelsen. Prestandamässigt så är det inta så stor skillnad mellan 7D och 20D. Det som egentligen ska fälla avgörandet för dig borde vara handhavandet.
mvh/Ove
mvh/Ove
.Z.
Aktiv medlem
SixBySix skrev:
Jag kikade i en Pentax Ist DS.... Riktigt förvånad över hur stor sökaren var. Mycket större än EOS 20D för att inte jämföra med 300D och 350D.
Ist DS är ett billigare alternativ än Dynax 7D & sökaren står inte D7D:s långt efter...
Har jämfört min D7D med kompisens Ist D & D7D:s sökare är ngt större samt ljusare, skillnaden är dock inte så stor, märks mest i ljushet.
Jag värdesätter sökaren högt, ger en helt annan känsla vid fotograferandet med en större, ljusare sökare. Var nära att köpa 20D men den föll på sökaren...
//Larsa
.Z.
Aktiv medlem
Re: Hoppsan!
Gå till en butik där du kan klämma på D7D & 20D & jämföra ergonomi & sökare.
//Larsa
Jimmy1 skrev:
Det verkar som Canon håller på att bli överkörda för en gång skull,kul.
Har alltid vart Canonfrälst men det verkar som man får se över marknaden,är faktiskt lite inne på Minoltan!
Gå till en butik där du kan klämma på D7D & 20D & jämföra ergonomi & sökare.
//Larsa
josef_k
Aktiv medlem
SixBySix skrev:
Jag kikade i en Pentax Ist DS.... Riktigt förvånad över hur stor sökaren var. Mycket större än EOS 20D för att inte jämföra med 300D och 350D.
jag skulle å det starkaste avråda från *ist DS. Hadde själv modellen under några månader och blev mycket besviken med bildernas kvalitet. Skärpan är usel (då menar jag kamerans skärpa oberoende av linsval, själva ccd plattans kapacitet). Samtliga exemplar jag testade (3st) hadde dessutom en stark störning vid hög iso i kombination med seribildstagning, se exempel: http://www.konst.biz/bilder/IMGP0309.JPG
kan bara instämma i kritiken av 20d och 350d-sökarna, har själv en 350d men jämfört med vad man får i stället tycker jag den sopar mattan med allt i jämförelse för de pengarna. Bilderna blir avsevärt skarpare än med *ist DS, D100, D70 (det är de jag jobbat med)
Senast ändrad:
j3n5
Aktiv medlem
Ser ut som om din ccd hade någon typa v fel..?josef_k skrev:
jag skulle å det starkaste avråda från *ist DS. Hadde själv modellen under några månader och blev mycket besviken med bildernas kvalitet. Skärpan är usel (då menar jag kamerans skärpa oberoende av linsval, själva ccd plattans kapacitet). Samtliga exemplar jag testade (3st) hadde dessutom en stark störning vid hög iso i kombination med seribildstagning, se exempel: http://www.konst.biz/bilder/IMGP0309.JPG
kan bara instämma i kritiken av 20d och 350d-sökarna, har själv en 350d men jämfört med vad man får i stället tycker jag den sopar mattan med allt i jämförelse för de pengarna. Bilderna blir avsevärt skarpare än med *ist DS, D100, D70 (det är de jag jobbat med)
Per
Aktiv medlem
Kan bara instämma i att D7D's sökare är toppen - stor och ljus! Kombinationen med bl.a. en riktigt bra display gör den till en härlig kamera att arbeta med. Myntets baksida är väl att den drar lite mer ström än konkurrenterna, men det priset betalar jag gärna för skakreduceringen.
/Per
/Per
Vevo
Aktiv medlem
Jag har vertikalgrepp till min D7D som innehåller dubbla batterier. Jag har plåtat 897st (Raw + jpg fine) bilder på en laddning, och då var AS aktiverat hela tiden. Några av bilderna var tagna med seriebildstagning och en massa med blixt (5600HSD). Man kanske tjänar 20% mer bilder om man stänger av AS. Nu har jag ett original batteri och ett pirat från Zebramedia, jag tycker nog att piraten har bättre kapacitet än originalet. Jag brukar aldrig köra slut på batterierna men det var mellan två olika tillfällen som jag glömde att ladda batterierna som jag kunde räkna ihop bildantalet. Det var en vecka mellan tagningarna. 740st + 157st. Fast jag vet att jag rensat bilder i kameran vid båda tillfällena så siffran är sanning med modifikation. Det var säkert ett 60-tal bilder totalt som raderades och därför inte inräknade i totalen.
mvh/Ove
mvh/Ove