Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Söker ett open-source katalogprogram

Produkter
(logga in för att koppla)

avslutat_medlemskap

Aktiv medlem
Hej,

Jag har sökt men inte lyckats hitta ett open-source katalogprogram, kan du ge något tips?

Är intresserad av ett program, fet-appliaktion eller webb-baserat som låter mig katalogisera mina bilder och som skall tillåta sökningar.

Jag är INTE intresserad av ICKE open-source.
Jag är heller INTE intresserad av ALTERNATIV till open-source.

Eftersom det pratas open source här så kanske jag kan passa på att efterlysa någon form av mailinglista.
Det måste ju finnas någon form av script jag kan lägga på webbhotellet (win eller linux)...

ulltand skrev:
Eftersom det pratas open source här så kanske jag kan passa på att efterlysa någon form av mailinglista.
Det måste ju finnas någon form av script jag kan lägga på webbhotellet (win eller linux)...

Tyvärr glömde jag tillägga följande -->
Alla frågor/funderingar/kommentarer som INTE rör min fråga om open-source katalogprogram UNDANBEDES VÄNLIGEN MEN Å DET BESTÄMDASTE, försök om möjligt att respekter frågan och om du önskar fråga om annat, STARTA EN NY FRÅGA...

Först tar jag och bryter mot reglerna:

Mailinglista för ASP (win)

tror att det är ganska bra - har däremot inte testat själv.

Angående opensource katalogprogram så kommer jag ju givetvis att tänka på "klassikern" Gallery - men jag vet inte om det är vad du är ute efter ?

I alla fall:

http://gallery.menalto.com

Version 1 är stabil - men lite rörig.

Version 2 är ännu i ett tidigt utvecklingsstadie - men verkar bli ett fantastiskt "program".

Jag har förövrigt tagit upp Gallery 2 i några andra trådar.

Johan P skrev:

Version 1 är stabil - men lite rörig.

Version 2 är ännu i ett tidigt utvecklingsstadie - men verkar bli ett fantastiskt "program".

Jag har förövrigt tagit upp Gallery 2 i några andra trådar.

Tack, kanske värt ett försök. *lånar tråden*

ANNONS
Götaplatsens Foto