Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Söker information om "Echo Record Tri-Lausar Anastigmat"

Produkter
(logga in för att koppla)

Sara_Anna

Medlem
Fick morfars gamla mellanformatskamera men kan inte hitta information om den någonstans. Kan någon hjälpa mig. Den heter "Echo Record" och på linsen står det "Tri-Lausar Anastigmat 1:3,5 f=8cm". Skulle vara mycket tacksam för svar!

Bilagor

• echo record mindre.jpg
    echo record mindre.jpg
    22.9 KB · Visningar: 227
Google kan inte hjälpa

Google ger inga svar, what so ever, om denna kamera... Jag håller på att bli galen, Vill veta, Vill veta!

harryett skrev:
mjo det är en mellanformatskamera av TLR-typ

google är 1000ggr smartare än fotosidan :)
ta dig en titt på www.gewgle.com
Jag sökte lite och lyckades inte hitta någon kamera som hette echo förutom nån liten gullig spionkamera gömd i en tändare som hette Echo 8.

så det enda hittils är en TLR med 80/3.5 objektiv :)

Sara_Anna skrev:
Är inte det lite skumt? Finns det så många "okända" kameror som inte finns på internet att finna?

Ja, speciellt som vissa kameramodeller kunde gå under flera namn, när importörer t.ex. ville ha sitt eget namn på kamerorna. Det kunde röra sig om små sändningar på bara några hundra kameror.

Här är ett exempel med en Yashica som köptes in i några hundra exemplar av Molanders i Stockholm, och fick heta "Molforeflex". :)

http://www.kameramuseum.com/Kamerasamling/Svensk/Svensk/Molforeflex.jpg

ANNONS
Götaplatsens Foto