Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Serietagning i RAW med 20D
- Trådstartare thomazl
- Start datum
froderberg
Aktiv medlem
20D klarar 6 bilder i RAW enligt specen. I praktiken med ett snabbt kort vinner du ytterligare någon bild.
Jag som är triggerhappy och som nästan alltid kör RAW upplever sällan att 20D slår i taket.
Jag som är triggerhappy och som nästan alltid kör RAW upplever sällan att 20D slår i taket.
dumbo
Aktiv medlem
Enl. dprewview, 6 bilder, innan buffern är full.
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos20d/page12.asp
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos20d/page12.asp
froderberg
Aktiv medlem
Läge att vänta med att hande just nu. Begagnade 20D sjunker i pris när en ny modell kommer.
I februari är det PMA. Då brukar Canon släppa mycket godis.
thomazl
Aktiv medlem
froderberg skrev:
Mmm du är inte den första som säger det...
Men ha begäret är stort o grabben växer, vill ju hinna med att fånga de där minerna innan det blir för sent!
Men det som släpps i Feb (Om det nu vilket det förmodligen gör, kommer något skoj i samma prisklass), när finns det på marknaden?
dumbo
Aktiv medlem
thomazl skrev:
Brukar vara svårt att vänta men känns dumt att köpa en 2 år "gammal" kamera.
20D annonserades väl i augusti 04 och kom ut på marknaden strax därefter, vilket väl gör att den är lite drygt 1 år "gammal" förstås.
peter_wahlström
Aktiv medlem
thomazl skrev:
...känns dumt att köpa en 2 år "gammal" kamera.
20D är väl inte dålig för att den är gammal? Om den täcker dina behov - köp.
Enda anledningen att vänta skulle vara att priset kommer sjunka. Men av att vänta blir det inga bilder =o)
Kör själv fortfarande med min 10D som täcker mina behov perfekt. Har både haft råd (och en prylgalen människas lust) att köpa ett vassare hus, men eftersom huset fortfarande täcker mina behov har jag valt att satsa på optik istället. Det är ju den som gör bilden.
Mvh /Peter
thomazl
Aktiv medlem
peter_wahlström skrev:
20D är väl inte dålig för att den är gammal? Om den täcker dina behov - köp.
Enda anledningen att vänta skulle vara att priset kommer sjunka. Men av att vänta blir det inga bilder =o)
Helt sant! Är övertygad om att den kommer att täcka mina behov en bra tid framöver, det har ju faktiskt 300:n gjort i drygt 2 år och som sagt vänta ut priset och missa bilderna, det är det inte värt.
Blir nog till att köpa en.
Dez
Aktiv medlem
Jag har nyss varit i precis samma sits. Canon lyckades lura mig till att uppgradera med hjälp av sin cashback kampanj. Gick från beg 300D till ny 20D. Ett otroligt lyft. Jag är också triggerhappy, och i kombination med raw i 300:an var det outhärdligt. Jag fotar mycket action och i dåligt belysta lokaler, så mindre brus och snabbare AF var helt perfekt för mig.
Tyvärr har jag inte hunnit testa den så mycket än, eftersom 20D:n och mina Sigmagluggar är hos Zieger på justering.
Med cashback kostar en 20D inte mera än c:a 11,700 hos Zebra Media, som är snabba och bra. Men de kan vara svåra att nå på telefon, det bästa är att maila dem så ringer de upp så fort de hinner. Det enda som tillkommer är 29:- i Postförskottsavgift. Det är seriöst, och inte som andra lågpris näthandlare som smyger in avgift för Pf, frakt, emballage och allt de kan hitta på.
Tyvärr har jag inte hunnit testa den så mycket än, eftersom 20D:n och mina Sigmagluggar är hos Zieger på justering.
Med cashback kostar en 20D inte mera än c:a 11,700 hos Zebra Media, som är snabba och bra. Men de kan vara svåra att nå på telefon, det bästa är att maila dem så ringer de upp så fort de hinner. Det enda som tillkommer är 29:- i Postförskottsavgift. Det är seriöst, och inte som andra lågpris näthandlare som smyger in avgift för Pf, frakt, emballage och allt de kan hitta på.