Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Serietagning med Nikon ML-L3 fjärrutlösare?

Produkter
(logga in för att koppla)

trashmasta

Aktiv medlem
Funderar på en fjärrutlösare till min D70.
Kikat på Nikon ML-L3 men blir inte riktigt klok.

Skulle vilja veta ifall det går att ta flera bilder åt gången eller om jag i kameran måste välja fjärrutlösarläge mellan varje bild?

Hittar inte heller någon info om vad lång räckvidd det är.

Förstår inte heller vad skillnaden är mot en ML-3. Står inte så mycket på cyberphoto/scandinavianphoto.

Mvh
/Elis

Du behöver inte ställa om inför varje foto men om kameran stänger av sig själv pga att du väntar för länge så måste du ställa om den igen har jag för mig. Den räcker några meter inte mer. Bättre i mörker än i dagsljus. ML-3 funkar inte till D70 för den behöver en 10-polig kontakt att pluggas in i. Den kostar dessutom 10ggr så mycket.

Tack Henrik!

Bra och snabbt svar gillas alltid.
Tanken är bla att den skall användas för fiskebilder då man är ute själv och vill ha med fisken och sig själv på fotot. Bör inte vara några problem med det då!

/Elis

Ett tips (som dock inte funkar i det här fallet men annars brukar göra det) är att när du inte hitta fakta om en produkt så leta upp den på www.bhphoto.com och kolla under "features". De skriver mer ingående om t ex Nikons gluggar än Nikon själva brukar göra på sina sidor.

trashmasta skrev:
Tack Henrik!

Bra och snabbt svar gillas alltid.
Tanken är bla att den skall användas för fiskebilder då man är ute själv och vill ha med fisken och sig själv på fotot. Bör inte vara några problem med det då!

/Elis

Nej problemet som vissa har är att mottagarsensorn sitter på framsidan av huset och det göra att man inte kan trigga den bakifrån. Inget problem i ditt fall mao. Men å andra sidan borde du ju använda självutlösaren istället så att du kan hålla din 12 kilos lax med båda händerna eller firren i den ena och spöet i den andra.

Clouseau skrev:
Nej problemet som vissa har är att mottagarsensorn sitter på framsidan av huset och det göra att man inte kan trigga den bakifrån. Inget problem i ditt fall mao. Men å andra sidan borde du ju använda självutlösaren istället så att du kan hålla din 12 kilos lax med båda händerna eller firren i den ena och spöet i den andra.

Aha ok. Kan vara bra att veta. Den kostar i och för sig inte speciellt mycket så det kan vara kul att exprimentera lite.
Självutlösare kan vara besvärligt med hala/stora fiskar som har en tendens att röra sig mycket. Dvs man kan behöva ett par bilder på sig och skall fisken snabbt tillbaka i vattnet vill man vara snabb med det.

Bra länk. Skall sparas i favoriter.

ANNONS
Götaplatsens Foto